Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Polestar predstavuje svoj samostatný model Polestar 1

Polestar, bývalá výkonná podznačka spoločnosti Volvo, odhalila svoj prvý samostatný model, Polestar 1.

Spoločnosť Polestar, dcérska spoločnosť Volvo Car Group, odhalila hybridné kupé. Vyzerá takmer totožne s modelom Volvo C90 a je postavený na platforme, ktorú používajú modely S90, V90 a XC90, ale približne polovica častí podvozku je údajne jedinečná a časť karosérie je vyrobené z uhlíkových vlákien, ktoré šetria hmotnosť. Sériová výroba začne v roku 2019 a bude vychádzať výhradne z výrobných liniek nového najmodernejšieho výrobného závodu  Polestar v Čengdu v Číne. Bude k dispozícii na trhoch po celom. Očakáva sa, že bude stáť od približne 130 000 eur.

    

Model Polestar 1 je označovaný ako “elektrický výkonný hybrid”. Využíva štvorvalcový benzínový motor s objemom 2,0 l, ktorý poháňa predné kolesá a dvojica elektromotorov posiela 158 kW/215 koní na zadnú nápravu. Celkový výkon je 440 kW/592 koní a krútiaci moment 1000 Nm. Vozidlo bude schopné šprintovať  z 0 na 60 km/h za menej ako 4 sekundy.

Spoločnosť Polestar tvrdí, že auto môže prejsť so zadným elektrickým pohonom viac nez 150 kilometrov.

Okrem vysoko výkonných hybridných pohonných jednotiek švédska firma vystrojila model Polestar 1 aktívnym odpružením konfigurovateľným pre vodiča od špecialistu Ohlins. Spoločnosť Polestar tvrdí, že systém môže reagovať na zmeny povrchu vozovky za menej ako dve milisekundy. Účinné brzdy so šesťpístovými strmeňmi od spoločnosti Akebono poskytujú požadované brzdenie.

Model Polestar 1 preberá dizajnový jazyk vozidla Volvo S90 a zmení ho na 2 + 2 kupé Grand Tourer s hybridným pohonom a výkonným elektromotorom. Ale s dĺžkou 4 500 mm, je kratší ako S90 a má tiež o 320 mm kratší rázvor než sedan. Je postavený na platforme, ktorú používajú modely S90, V90 a XC90, ale približne polovica častí podvozku je údajne jedinečná. Rozsiahle využitie uhlíkových vlákien v karosárskych paneloch ušetrí 230 kg v porovnaní s oceľovou konštrukciou. Spoločnosť plánuje vyrobiť 500 vozidiel Polestar 1 ročne.

Model Polestar 1 je postavený na architektúre Scalable Platform Architecture (SPA) spoločnosti Volvo, ale približne 50 % komponentov je nových a vytvorených na objedávku konštruktérov spoločnosti Polestar. Kvôli posilneniu dynamických jazdných vlastností využíva model Polestar 1 výhody mnohých nových technológií. Polestar 1 je prvým vozidlom na svete, ktoré je vybavené úplne novou špičkovou technológiou podvozka Öhlins Continuous Controlled Electronic Suspension (CESi). Karoséria z uhlíkových vlákien znižuje hmotnosť o 230 kg v porovnaní s oceľovou konštrukciou  a zlepšuje torznú tuhosť o 45 %, a zároveň znižuje ťažisko vozidla. Model Polestar 1 okrem toho využíva dva elektromotory v zadných kolesách, čo umožňuje smerovať krútiaci moment a zabezpečuje precízne ovládanie zrýchľovania každého kolesa, aby sa zachovala maximálna priľnavosť na ceste aj rýchlosť v zákrutách.

Polestar 1sa začne v Čengdu vyrábať v polovici roku 2019 a neskôr v tom istom roku sa k nemu pripojí menšie vozidlo s názvom Polestar 2, ktoré bude prvým čistým elektromobilom autom od spoločnosti Volvo Car Group a prvým z radu piatich plne elektrických vozidiel značky Polestar alebo Volvo, ktoré spoločnosť uvedie v rokoch 2019 až 2021.

Pôjde o stredne veľké vozidlo kategórie BEV,  ktorého počet vyrobených kusov prevýši Polestar 1. Počiatočná fáza uvedenia produktov značky Polestar sa ukončí príchodom väčšieho elektromobilu Polestar 3 v štýle SUV, ktorý bude predstaviteľom moderného elektrického výkonu a dynamickej jazdy.

Objednávky nového modelu Polestar 1 sa spustili 17. októbra 2017, pričom spoločnosť Polestar okamžite zaznamenala veľký záujem potenciálnych zákazníkov

(šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov