Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lewis Hamilton má prsty aj vo vývoji limitovanej edície motocykla MV Augusta F4 LH44

Taliansky výrobca motocyklov MV Agusta nedávno predstavil limitovanú edíciu verzie F4 RC, ktorá je výsledkom spolupráce s trojnásobným majstrom sveta v pretekoch formule 1 Lewisom Hamiltonom. Z modelu MV Augusta F4 LH44 sa vyrobí len 44 kusov, pričom cena jedného „mopedu“ sa pohybuje okolo 53.900 libier (66.082 eur).

Nie je to však po prvý raz, čo motocyklová značka z Apeninského polostrova spojila pri vývoji nového stroja svoje sily a umenie s britským svetovým šampiónom. Výsledkom predchádzajúcej kolaborácie bola limitovaná verzia motocykla Brutale Dragster RR Lewis Hamilton LH44.

Mimochodom, spoločnosť Daimler vlastní tím F1 Mercedes-AMG Petronas, ktorého farby háji práve Hamilton, a súčasne má štvrtinový akciový podiel vo firme MV Agusta. Nový model motocykla MV Agusta F4 LH44 sa bude vyrábať v červenej farbe „Candy Apple“.

Pretekárska výbava obsahuje aj titánový tlmič a na motorke nechýba ani logo Hamiltonovho pantera. “Som nesmierne nadšený z toho, že naše partnerstvo s MV Agusta pokračuje. Milujem prácu s Giovanni a chlapcami z MV Agusta, ktorí oplývajú nadšením a zmyslom pre detaily pri výrobe originálne vyzerajúcich motocyklov,“ uviedol Hamilton.


 

MV Agusta F4 LH44 priamo vychádza z modelu F4 RC a ten je odvodený od súťažných a pretekárskych strojov svojej značky. V praxi to znamená, že srdcom novinky je radový štvorvalec s objemom 998 cm3, ktorý je naladený na najvyšší výkon 158 kW (212 k) pri 13.600 min-1 a krútiaci moment 115 N.m pri 9300 min-1.


Motorka, ktorá dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 302 km/h, je osadená najmodernejšou technikou. Môže sa pochváliť osemstupňovou kontrolou trakcie, ovládaním „Ride-by-wire“ so štyrmi palivovými mapami alebo systémom EAS 2.0 druhej generácie, čo je asistent radenia tzv. „Quick Shifter“. Ozdobou je aj brzdový systém Brembo M50, ktorý používajú jazdci seriálu MotoGP a rada ďalších vymožeností.


Mimochodom, za zmienku stoja aj komponenty podvozku značky Öhlins v podobe prednej plne nastaviteľnej „upside-down“ vidlice NIX30 TiN s možnosťou samostatného nastavenia kompresie, odskoku aj predpätia a zadnej centrálnej jednotky TTX36 s rýchlou a pomalou kompresiou. Nový motocykel má ručne šité sedlo z prírodnej kože a Alcantary, či pretekárske viečko na nádrži alebo kolesá obuté do pneumatík Pirelli Diablo Supercorsa SP s rozmermi 120/70 ZR17 vpredu a 200/55ZR17 vzadu.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov