Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Golem si "mákne": Mercedes-Benz Actros pre bezpečnú a flexibilnú prácu

Unikátna súprava s ťahačom Mercedes-Benz Actros SLT pre STAVSTROJ Združenie.

Spoločnosti STAVSTROJ Združenie, Zvolenská Slatina, vykonávajúcej stavebné, zemné a búracie práce, recykláciu stavebných materiálov, dopravu a opravy, pribudla nová, na Slovensku unikátna až 26,5 metra dlhá (po využití možnosti maximálneho predĺženia návesu) celkovo osemnápravová (28-kolesová), súprava ťahača Mercedes-Benz Actros a návesu Goldhofer s celkovou povolenou hmotnosťou až 150 ton.

      

Nový 41-tonový ťahač súpravy Mercedes-Benz Actros 4163 SLT má pre uplatnenie v spoločnosti STAVSTROJ Združenie, ako sa zhodli obaja jej majitelia, tie najlepšie predpoklady. Poháňa ho šesťvalcový motor 15,6-litra OM476 (460 kW/625 k; 3000 Nm) spĺňajúci najvyššiu emisnú normu Euro VI a má ďalej optimalizovanú spotrebu pohonných látok. Vďaka profesionálnym riešeniam, určeným špeciálne pre oblasť prepravy ťažkých a nadrozmerných nákladov ako sú Turbospojka, 16-stupňová automatizovaná prevodovka a retardér je možná bezpečná jazda súpravy s prakticky akýmkoľvek zaťažením. Prevádzkovateľovi poskytuje maximálne pohodlie ovládania, podporu množstva jazdných systémov vyvinutých výhradne pre nadrozmerné prepravy pri zachovaní bezkonkurenčnej hospodárnosti prevádzky vozidla. Nechýba použitie telematiky FleetBoard a novej technológie Mercedes-Benz pod názvom Remote Online, ktorá umožní diaľkovo ovládať niektoré funkcie vozidla prostredníctvom smartfónu či meranie tlaku vo všetkých 28 pneumatikách. Ťahače pre ťažkú a nadrozmernú prepravu radu SLT značky Mercedes-Benz sú pritom dodávané kompletne z vlastnej výroby. Ich predajný ako aj po predajný servis plne zabezpečuje sieť značky s hviezdou po celom svete, vrátane Slovenska.

Ako si majitelia firmy STAVSTROJ Združenie overili – spoľahlivému, rýchlemu a najmä bezpečnému využitiu súpravy pri nakladaní, vykladaní i preprave robustných strojov môže výrazne prispieť aj náves nemeckej spoločnosti Goldhofer MPA-V 4 A. Dosahuje celkovú hmotnosť 81 ton a dodala ho česká firma VLADYKA pôsobiaca ako jej výhradné zastúpenie pre ČR a SR.

Daimler (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov