Premiéra: Hyundai i30 Fastback
Hyundai predstavil azda najatraktívnejší variant modelu i30. prinášame kompletnú informáciu priamo od importéra:
Po uvedení novej generácie modelov Hyundai i30 v roku 2016 a i30 Kombi začiatkom roka 2017 spoločnosť Hyundai Motor predstavuje i30 Fastback – najnovší prírastok do modelového radu i30, ktorý sa u nás začne predávať začiatkom budúceho roka. Nový typ karosérie reflektuje výrazové prostriedky dizajnu Hyundai, ktorým dodáva novú interpretáciu s elegantným charakterom.
Sofistikovaná silueta a charizmatické proporcie
Hyundai i30 Fastback charakterizuje jeho energický postoj na ceste a športové, pretiahnuté línie. Kvôli redukcii výšky kaskádovitej masky chladiča na prednej časti karosérie pôsobí širší a jasnejšie definovaný so zvýraznenou kapotou motora. Spodný horizontálny otvor na vstup vzduchu do motorového priestoru pod maskou chladiča dodáva modelu i30 Fastback charizmatickú prednú časť. Výrazné rohy a hranatý predný spojler vytvárajú atletický, hrdý vzhľad. Denné svetlá z LED a reflektory Full LED s tmavým rámikom dopĺňajú vizuálny dojem prednej časti karosérie.
Hyundai i30 Fastback má sofistikovanú siluetu s typickými proporciami dynamického športového kupé vďaka elegantne splývajúcej línii strechy, dlhej kapote motora a atletickej karosérii. Jeho nízka kabína je posadená na širokom pontóne karosérie, zvýraznenom rozšírenými blatníkmi dodáva automobilu energický postoj. S využitím klasických postupov automobilového dizajnu je strecha kabíny znížená o 25 milimetrov oproti i30 s päťdverovou karosériou, čím sa zlepšuje aerodynamika a vytvára sa dramatický výraz vozidla.
Charizmatickú siluetu i30 Fastback dopĺňa výrazne modelovaný zadný spojler, integrovaný do dverí batožinového priestoru, na ktorý nadväzujú zadné svetlá. Delené a modelované povrchy vytvárajú živú hru svetla a tieňa, dodávajúcu automobilu dramatickosť. Zadné stĺpiky karosérie a zadné okno sú inšpirované segmentom premium a vytvorené s vycibrenými tvarmi, zvýrazňujúcimi klinovitú bočnú líniu karosérie a vytvárajúce vizuálny impulz pohybu vpred.
K dispozícii je až 12 farebných prevedení exteriéru: tri perleťové farby (Stargazing Blue, Micron Grey a Phantom Black), sedem metalických farieb (Clean Slate Blue, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Silver, Ara Blue a White Sand) a dve štandardné farby (Engine Red, Polar White). Interiér si klienti môžu vystavať z 3 farebných prevedení: Oceanids black, Slate Grey alebo nová a jedinečná Merlot červená..
Športová jazdná dynamika
Jazdná dynamika modelového radu Hyundai i30 bola dôkladne testovaná a vyladená konštruktérmi v európskom testovacom centre Hyundai Motor na legendárnom pretekovom okruhu Nürburgring “Nordschleife”.
Hyundai i30 Fastback sa v niektorých oblastiach líši od ostatných verzií radu i30. Oproti päťdverovej verzii má i30 Fastback o 5 mm menšiu svetlú výšku a o 15 % tvrdšie vyladený podvozok. To mu zabezpečuje dynamickejšie a agilnejšie jazdné vlastností pri zachovaní vysokej úrovne komfortu.
Vďaka zníženej streche a podvozku je i30 Fastback s výškou 1.425 mm o 30 mm nižší ako päťdverový model, čo ďalej zvýrazňuje jeho elegantné a dynamické proporcie. Karoséria s predĺženou siluetou má celkovú dĺžku 4.455 mm – o 115 mm väčšiu ako päťdverový model.
Špičkové bezpečnostné vybavenie
Najmodernejšími prvkami aktívnej bezpečnosti i30 Fastback robí moderné technológie dostupné širokej cieľovej skupine, rovnako ako ostatné modely radu i30. So sériovými prvkami Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist a Lane Keeping Assist System poskytuje i30 Fastback najvyššiu štandardnú úroveň aktívnej bezpečnosti vo svojej triede.
Funkcia automatického brzdenia Autonomous Emergency Braking (AEB) v i30 Fastback využíva kameru a funguje v troch fázach. Najprv akusticky a vizuálne upozorní vodiča, ak sa odstup i30 od vozidla idúceho vpredu zníži natoľko, že hrozí riziko kolízie. V druhej fáze automaticky pribrzdí vozidlo potrebnou intenzitou a v tretej fáze zabrzdí vozidlo maximálnou intenzitou pre zabránenie kolízii. Príplatková funkcia rozoznávania chodcov využíva radarový senzor a zabraňuje kolízii s chodcom alebo aspoň zmierňuje intenzitu nárazu.
Výstražný systém Driver Attention Alert (DAA) monitoruje spôsob ovládania vozidla vodičom a na základe odchýlok od normálneho stavu odhalí únavu vodiča, ktorá by mohla viesť k nehode.
Adaptívny radarový tempomat Advanced Smart Cruise Control (ASCC) automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci limitu nastavenej rýchlosti do 180 km/h. Keď vozidlo idúce vpredu zastaví, systém automaticky zabrzdí a po rozjazde vozidla vpredu ho opäť automaticky rozbehne.
Výstražný systém Blind Spot Detector (BSD) monitoruje oblasť vzadu a vedľa vozidla a keď sa v nej nachádza iné vozidlo, rozsvieti sa výstražné svetlo v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle.
Rear-Cross Traffic Alert (RCTA) redukuje riziko kolízie s vozidlami približujúcimi sa zboku v priečnom smere pri cúvaní z neprehľadných miesto kolmo na cestu vizuálnym a akustickým upozornením vodiča na približujúce sa vozidlá.
Lane Keeping Assist System (LKAS) upozorní vodiča pri rýchlosti jazdy nad 60 km/h ak má vozidlo tendenciu neúmyselne vybočiť z jazdného pruhu. Vodiča upozorní akusticky a vizuálne predtým ako automaticky uskutoční potrebnú korekciu riadením pre vrátenie vozidla do bezpečnej pozície.
Speed Limit Information Function (SLIF) identifikuje dopravné značky obmedzujúce rýchlosť. Dopravné značky sa zobrazujú v reálnom čase na displeji TFT v združenom prístroji i na monitore navigačného systému.
Asistenčný systém diaľkových svetiel High Beam Assist (HBA) pomocou kamery rozoznáva protiidúce vozidlá i vozidlá idúce vpredu v tom istom jazdnom pruhu a automaticky prepína na tlmené svetlá, aby nedochádzalo k oslňovaniu iných účastníkov cestnej premávky. Keď v monitorovanom priestore nie sú iné vozidlá, HBA automaticky prepne na diaľkové svetlá pre maximálne osvetlenie cesty.
Inteligentné prvky konektivity
Na želanie môže byť Hyundai i30 Fastback vybavený navigačným systémom najmodernejšej generácie, ktorý má dotykový displej s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Tento systém poskytuje najmodernejšie funkcie konektivity ako Apple CarPlay a Android Auto. Obidva systémy umožňujú vodičovi pripojiť svoj smartfón a bezpečne ovládať funkcie telefónu, hudobného prehrávača alebo navigácie prostredníctvom dotykového monitora na prístrojovom paneli. Navigačný systém okrem toho zahŕňa na 7 rokov predplatené služby LIVE Services. Tieto služby zahŕňajú dopravné informácie aktualizované v reálnom čase, správy o počasí, informácie o stacionárnych radaroch a rýchlostných kamerách, ako aj online vyhľadávanie bodov záujmu. Hyundai i30 Fastback môže byť vybavený aj priehradkou v stredovej konzole na bezdrôtové nabíjanie smartfónu podľa štandardu Qi.
Okrem navigačného systému majú zákazníci na výber dva audiosystémy: štandardné rádio s monochromatickým displejom 12,7 cm (5 palcov) s modulom Bluetooth alebo príplatkový audiosystém s farebným kapacitným dotykovým displejom LCD s rovnakou uhlopriečkou 12,7 cm a integrovanou cúvacou kamerou s dynamickými vodiacimi čiarami.
Dynamické a efektívne motory
Pohonné ústrojenstvo modelu i30 Fastback tvoria dva turbokompresorom prepĺňané benzínové motory so zmenšeným objemom, ktoré boli po prvý raz uvedené v modelovom rade i30.
Zákazníci majú na výber prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW (140 k) alebo trojvalec rovnakej konštrukcie 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k). Spotreba paliva modelu Hyundai i30 Fastback (predbežné údaje) je kombinovaná 5,0 – 5,5 l/100km, kombinované emisie CO2 115 – 125 g/km. Motor 1.4 T-GDI je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou prevodovkou DCT s dvoma spojkami, umožňujúcou automatický i manuálny režim. Motor 1.0 T-GDI sa montuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Obidva motory majú štandardne systém stop-štart ISG (Integrated Stop and Go) pre zníženie spotreby paliva. Neskôr ponuku motorov pre i30 Fastback doplní novo vyvinutý úsporný štvorvalcový turbodiesel s objemom 1.6 CRDi. Bude k dispozícii v dvoch modifikáciách s výkonom 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k). Pri obidvoch verziách sa bude dať ako alternatíva k štandardnej 6-stupňovej manuálnej prevodovke objednať aj 7-stupňová prevodovka DCT.
Made in Europe
Modelový rad Hyundai i30 tretej generácie, navrhnutý v európskom technickom centre Hyundai v Rüsselsheime, testovaný na Nürburgringu a vyrábaný v závode Nošovice v Českej republike, využíva infraštruktúru, ktorú spoločnosť Hyundai Motor za uplynulých vyše 25 rokov vybudovala v Európe. Má ambície nadviazať na dve predchádzajúce generácie i30, z ktorých sa od roku 2008 predalo v Európe vyše 800.000 exemplárov.
Hyundai, dk
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov