Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Zbohom Yeti, vitaj Karoq!

Škoda Karoq prichádza ako súčasť novej stratégie, podľa ktorej má Česká automobilka do roku 2025 rozšíriť svoje modelové portfólio s dôrazom na SUV.

Neviem ako vy, ale ja som si Yeti veľmi obľúbil. Svojský dizajn, najmä s pôvodnými delenými svetlami, kolesá v hranách karosérie, dobre využitý priestor, vysoká variabilita, skvelé jazdné vlastnosti… No povedzte, dá sa na tom ešte niečo vylepšiť? Určite áno, ale mladoboleslavská automobilka si povedala, že to nebude robiť. Po 8 rokoch výroby jedinej generácie a jedného faceliftu Škoda preťala niť a prišla s celkom novým modelom. V Štokholme v kultúrno-oddychovom stredisku Artipelag predstavila Karoq.

     

Kodiaq v malom

V dnešných časoch, keď sa jednotlivé modely automobiliek podobajú na seba ako vajce vajcu, určite nikoho neprekvapí, že Karoq je v podstate zmenšeninou Kodiaqu. Jednou zo zmien je tvar LED denného svietenia. Kodiaq má LED pásik v tvare hokejky, Karoq iba horizontálny. Samozrejmosťou je vnútorná štruktúra svetlometu, ktorá vytvára svetelné pásiky smerujúce do hĺbky svetlometu. Dodajme, že už od výbavy Ambition môže mať Full LED svetlomety s čírou optikou. LED technológiu môžu využívať aj hmlové svetlá s funkciou prisvecovania do križovatiek. Zadné skupinové svetlá sú čiastočne LED-kové. Dizajnéri ich ozvláštnili vnútornou štruktúrou pripomínajúcou kryštál. Musím však povedať, že sa mi Karoq dizajnovo páči viac ako Kodiaq, je totiž proporčnejší.

      

Na vlne doby   

Interiér je ergonomicky veľmi dobre spracovaný, prístrojovej doske všetkých štyroch vystavených modelov dominoval 9,2-palcový dotykový displej s rozlíšením 1 280 × 640 pixlov. Ten prislúcha k multimediálnemu systému Columbus, ktorého vybrané funkcie môžete ovládať aj gestami. Doplnkom k infotainmentu sú mobilné on-line služby Škoda Connect (tie slúžia na vyhľadávanie a poskytovanie informácií a zábavy) a Care Connect (poskytujú vzdialený prístup k vozidlu). Navigácia využíva on-line dopravné správy v reálnom čase a na základe nich dokáže upraviť trasu. Samozrejmosťou je služba Google Earth, ktorá vám poskytuje reálny pohľad na trasu. Súčasťou Care Connect je tiesňové volanie Emergency Call, proaktívny servis a ovládanie niektorých funkcií vozidla a kontrola jeho stavu na diaľku Remote Access. Tlačidlom „i“ v stropnej konzole sa vodič môže spojiť so zákazníckym strediskom (call centrom) a požiadať o pomoc. On-line služby prinášajú širokú škálu služieb. Keď trebárs požičiate svoj Karoq deťom, môžete si nastaviť, aby vás upozornil na to, že opustil vymedzenú oblasť alebo že prekročil stanovenú rýchlosť. Alternatívou k top multimediálnemu systému Columbus je infotainment Amudsen a Bolero s 8-palcovým displejom alebo Swing s 6,5-palcovým displejom. Absolútnou novinkou v ponuke Škoda je digitálny prístrojový štít s možnosťou konfigurácie. Vo výbave môže byť aj interiérové ambientné osvetlenie v dekoračných lištách dverí a prístrojovej dosky, ktoré možno meniť v desiatich farbách. Vystavené modely mali športovo tvarované sedadlá, v ktorých bude radosť sedieť. Vzadu môže byť systém VarioFlex, inými slovami tri samostatné individuálne nastaviteľné a vyberateľné sedadlá. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní 521 dm3, so systémom VarioFlex v závislosti od polohy sedadiel 479 – 588 dm3.

30-krát Simply Clever

Škoda z modelu na model rozširuje portfólio Simply Clever riešení. Karoq ich môže mať až 30, pričom štyri z nich sú celkom nové. Takými je elektrické ovládanie piatych dverí kopnutím popod zadný nárazník. Spomínané dvere môžete otvárať aj zatvárať elektricky tlačidlom aj z miesta vodiča.

Dva benzíny, tri diesle

V otázke pohonu máte na výber dva zážihové motory (trojvalec 1,0 TSI 85kW/115 k alebo 1,5 TSI 110 kW/150 k) alebo tri vznetové (1,6 TDI 85 kW/115 k, 2,0 TDI 110 kW/150 k alebo 2,0TDI 140 kW/190 k). Od výbavy Ambition je k dispozícii systém s voľbou jazdných režimov Normal, Sport, Eco, Individual, Snow a pre verzie s pohonom 4×4 aj režim Offroad. V ponuke sú aj adaptívne tlmiče s troma charakteristikami. Jednotlivé nastavenia spolu s ďalšími parametrami (dohromady viac ako 200 funkcií) môžete priradiť k trom personalizovaným kľúčom. Pohon 4×4 využíva elektronicky riadenú viaclamelovú spojku, ktorej pomáha elektronická simulácia uzávierok diferenciálu EDS. Samozrejmosťou je celý rad asistenčných systémov – počnúc automatickým brzdením pred kolíziou cez pomoc vo vedení v jazdnom pruhu, čítanie dopravných značiek, sledovanie bdelosti vodiča až po adaptívny tempomat.

Karoq sa začne predávať na jeseň tohto roka. My motoristi sa máme na čo tešiť, a konkurencia sa môže pripraviť, že bude mať o jednu vrásku na čele viac.

Peter Varga, foto: autor, archív

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov