Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Megane GrandCoupé: Zabudnite na Fluence

Renault Megane GrandCoupé. Sedany nemajú v našich končinách na ružiach ustlané, ale Renault si vždy dokázal nájsť cestu k zákazníkom. 

K novému Meganu od prvopočiatku pristupovali tak, že budú tri karosárske verzie. Preto sú všetky tri pekné. Aj sedan má vyvážené proporcie, vzhľadom na vysoko položené veko kufra pôsobí jeho karoséria najklinovitejšie. V kabíne sa priestor nad zadnými sedadlami zvažuje. Pri mojej výške 178 cm je to tak akurát, ale keby som mal o chĺpok viac, už by mi to mohlo vadiť. Na kvalitu posedu sa však sťažovať nemôžem a vzhľadom na dlhé dvere sa celkom príjemne nastupuje dozadu. Batožinový priestor má vstupný otvor adekvátny typu karosérie, no samotný objem 550 dm3 je viac než dosť. A keby nebol dostatočný, operadlá zadných sedadiel môžete sklopiť. Schodíku sa však nevyhnete a pri opätovnom vzpriamovaní operadiel budete musieť šibrinkovať s bezpečnostnými pásmi. Nebolo by na škodu, keby bola uprostred operadiel zadných sedadiel diera na prestrčenie lyží. Veko kufra je na pevných pántoch, ktoré sa však pohybujú pod krytom. V prípade potreby tak môžete naložiť kufor až po kraj a aj potom veko zavriete. Samotné veko sa otvára tlačidlom vľavo pod volantom, tlačidlom na karte alebo kopnutím popod nárazník. Chýba však tlačidlo na veku. A aj na zatvorenie veka máte len jednu kľučku/jedno držadlo. Zdôrazňujem, že pod dnom kufra je plnohodnotné rezervné koleso, čo sa dnes už nevidí.

Testovaný model bol poháňaný 1,2-litrovým turbomotorom v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou EDC. Motor má peknú charakteristiku s krásnym rastom výkonu až k šiestim tisíckam otáčok. Pritom aj ťah je statočný. A ten pekný sýty zvuk… Až na tú spotrebu. Tých 7,5 l/100 km nie je dobrá vizitka. Prevodovka EDC radí komfortne, v športovom režime vie aj sekať s autom, ale nie je to také razantné, ako by to mohlo byť, a chýbajú pádielka pod volantom. Nevadilo by to, keby chod voliča nebol taký nemastný-neslaný – pohyby voliča nie sú dobre zadefinované a chýba aj spätná väzba o tom, čo ste urobili. V zimnom období som ocenil vyhrievanie volantu a sedadiel. Chybou rodiny Megane (a  trpí tým aj sedan) je vyššia hlučnosť ventilátora klimatizácie (už aj na druhom stupni intenzity) a to, že zo stredových výduchov cítiť prúd vzduchu až na vyššie otáčky ventilátora (4. či 5. stupeň). Sedan je dobre vyvážený nielen z hľadiska dizajnu, ale aj podvozka. Viete sa s ním veľmi pekne pohrať, aby zatancoval zadkom.

Stručne

Čo treba uznať: 1,2-litrový motor má peknú charakteristiku.

Čo nám chýbalo: Priame ovládanie dôležitých funkcií.

Čo nás prekvapilo: Hlučný ventilátor klimatizácie.

 

 

Renault Megane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC Intens

Cena (základ/test)                                          13 390/25 410 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 197 cm3, max. výkon 97 kW (132 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 205 Nm pri 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 125 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 10,9 s, vmax = 200 km/h, spotreba výrobca/test 5,6/7,5 l/100 km.

 

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov