Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Golf: nový motor 110 kW/150 k

Hospodárny zážihový high-tech motor 1,5 TSI s priamym vstrekovaním common-rail je k dispozícii v kombinácii s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňová prevodovka  DSG.

Volkswagen vybavil nový Golf s najmodernejšou generáciou motora 1,5 TSI Evo. Zážihový štvorvalec je vybavený priamym vstrekovaním common rail, turbodúchadlom a Active Cylinder Management-om  (ACT).

Pohonná jednotka 1,5 TSI vyvíja svoj maximálny výkonový potenciál 110 kW/150 k a 250 Nm už od 1 500 otáčok za minútu. V európskom cykle spotreby (NEDC) pre verziu s manuálnou prevodovkou dosahuje nízku hodnotu len 5,0 l/100 km (114 g/ km CO 2). V spojení s voliteľnou 7-stupňovou prevodovkou DSG je priemerná spotreba  len 4,9 l/100 km a emisie CO2 iba 112 g/km.

Nový motor 1,5 TSI Evo je high-tech jednotka s najmodernejším vlastnosťami. Jeho common-rail systém vstrekuje palivo do spaľovacej komory s tlakom až do 350 barov – vstrekované množstvo a čas trvania vstrekovania sa riadi elektronicky. Emisie  vo výfukových plynoch, spotreba paliva a akustické prevádzkové charakteristiky motora pozitívne ovplyvňujú riadenie procesu spaľovania: Motor beží tichšie, spotrebuje menej paliva a produkuje menej emisií.

Pri cestovaní v rozsahu otáčok motora 1 400-4 000 ot/min.  a rýchlosťou až 130 km/h aktívny manažment valcov (ACT) nepozorovateľne úplne vypína dva zo štyroch valcov v závislosti od zaťaženia. Týmto spôsobom sa spotreba paliva a emisie výrazne znížia.

Ďalší variant 1,5 TSI 96 kW/130 k s ďalšími technickými vrcholmi bude k dispozícii v polovici tohto roka.

VW (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov