Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Lada Niva naozaj bude

Nová Lada Niva dorazí na budúci rok, poznáme prvé detaily.

S výnimkou niekoľkých drobných úprav zostala Lada Niva do značnej miery nedotknutá počas ostatných rokov. Avšak sa to má čoskoro zmeniť, pretože Rusi potvrdili prácu na novej generácie klasického cenovo dostupného SUV s génmi off-roadu, ktoré vyhovie platným bezpečnostným aj emisným normám. Nová Niva by tak mala byť moderným autom s dobrými jazdnými vlastnosťami a modernou ochranou posádky. Mala by mať tiež nezávislé zavesenie kolies a pravdepodobne motory z modelu Vesta s objemom 1,6 alebo 1,8 litra. Potvrdil to nedávno generálny riaditeľ AvtoVazu Nicolas Maure pre Capital, ktorý vlani vystriedal vo funkcii Švéda Bo Anderssona..

Podľa neho sa má nová Niva predstaviť už začiatkom budúceho roka. Jej dizajn pochádza z ateliéru anglické dizajnéra Steve Mattina, ktorý sa v roku 2011 sa stáva novým členom teamu spoločnosti AvtoVAZ. Dovtedy sa meno tohto dizajnérskeho génia spájalo so značkami Mercedes a Volvo. Počas 17-ročnej kariéry v Mercedese zo stola Steva Mattina vzišli modely Mercedes Triedy A, Mercedes ML a GL. Po dizajnérskej výzve pre spoločnosť Volvo, z pozície viceprezidenta a riaditeľa pre dizajn, navrhol také ikony ako  Volva S60, V60 a XC60. Dnes Steve Mattin stojí za modelovým radom X-ray, ktorý odštartoval crossoverom Lada X-ray. O tom, že nové Lady budú podstatne krajšie, niet najmenších pochybností.

Steve Mattin lada vesta    Príloha bez názvu 00047

Napriek niektorým tvrdeniam, že Lada Niva sa podelí o svoje vlastnosti s modelom Dacia/Renault Duster v snahe udržať výrobné náklady na nízkej úrovni, blížiace sa vozidlo Lada Niva má byť naozaj ruské a bude technicky ťažiť zo súčasných noviniek – modelov Vesty aj X-Ray.Dá sa predpokladať, že v snahe o zníženie nákladov bude s týmito vozidlami zdieľať aj pohonné ústrojenstvo. To znamená aplikácii 1,6-litrového benzínového štvorvalca naladeného na výkon okolo stovky koní. Je otázkou, či okrem manuálu dorazí aj automat, ale vzhľadom k rastúcej obľube samočinného radenia na ruskom trhu možno počítať skôr s obojím.

Zatiaľ nie je známe, do akej miery si zachová svoj nekompromisný terénny charakter, ktorý bol pre Nivu viac ako 40 rokov typický, Zachovaná má byť 3– aj 5-dverová verzia. Väčšie rozmery majú zabezpečiť priestrannejší interiér a viac miesta pre batožiny. O pohone 4×4 netreba pochybovať, hoci je možné, že ako crossover sa nová Lada Niva 4×4 objaví aj v lacnejších verziách iba s pohonom predných kolies.

AvtoVAZ (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov