Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Slovenskému trhu nových automobilov vládnu firmy

To, že na Slovensku padol rekord v odbyte nových automobilov, sa už v tlači objavilo.  Kto ale vlastne nové autá u nás kupuje? Firmy? Občania? Poďme sa na to pozrieť.

Ak by sme spočítali všetky nové osobné a úžitkové autá, ktoré sa u nás v minulom roku predali, dostali by sme sa k číslu 100 592 kusov. Pekné číslo. A teraz si ho rozdeľme na dve časti. Na autá kupované do firiem a na tie, ktoré si kupujeme do rodín. Na firmy z celkového počtu pripadá 68 576 kusov a na rodiny 32 016 kusov. Iste, môžeme si povedať, že časť z prvej skupiny pripadá na živnostníkov, ktorí si ich prostredníctvom optimalizujú daňový základ. Ale aj tak je to v prvom prípade veľmi vysoké číslo. Ukazuje sa, že je to u nás s kúpyschopnosťou obyvateľov stále veľmi biedne. A to je záujem občanov o kúpu nového auta už dlhé obdobie posmeľovaný ponukou rôznych foriem financovania, ktoré môžu uzatvoriť priamo u predajcu.

Ktoré zaujali?

Ešte zaujímavejšie čísla zistíme v prípade, ak by sme urobili rebríček značiek, ktoré si kupujeme do domácností. V porovnaní s hodnotením predaja vozidiel kupovaných firmami a živnostníkmi, narazíme na zaujímavé rozdiely.

TOP 10 značiek v roku 2016 – firmy

Poradie  Značka                  Počet kusov   Podiel v %

  1.       Škoda                            13 173                   19,21
  2.       Volkswagen                      6 823                     9,95
  3.       Peugeot                           4 010                     5,85
  4.       Mercedes-Benz                3 950                     5,76
  5.       Kia                                   3 409                     4,97
  6.       Renault                             3 351                     4,89
  7.       Hyundai                            3 306                     4,82
  8.       BMW                               2 916                     4,25
  9.       Fiat                                  2 803                     4,09
  10.     Opel                                 2 771                     4,04
  11.     Ostatní                           22 064                   32,17

Celkom                                       68 576                   100,00

 

TOP 10 značiek v roku 2016 – súkromné osoby

Poradie   Značka                  Počet kusov   Podiel v %

  1.       Škoda                    4 404              13,76
  2.       Hyundai                 3 418              10,68
  3.       Kia                        2 984                9,32
  4.       Suzuki                   2 673                8,35
  5.       Opel                      2 419                7,56
  6.       Peugeot                 2 012                6,28
  7.       Toyota                   1 809                5,65
  8.       Dacia                     1 798                5,62
  9.       Volkswagen            1 631                5,09
  10.     Renault                   1 369                4,28

Ostatní                                7 499               23,41

Celkom                              32 016             100,00

 

O obidvoch rebríčkoch sa nachádza sedem identických značiek, tri sú iné. V prípade rebríčku firemných klientov zaujme štvrté miesto značky Mercedes-Benz. Budovanie dlhodobej spolupráce s firmami, seriózny prístup k zákazníkom a špičkové servisné zázemie sa značke zjavne vypláca.  Za pozornosť stojí aj ôsme miesto pre BMW.

Rebríček záujmu občanov vedie stále Škoda, nová generácia motoristov však inklinuje k českej značke menej, než tomu bolo v minulosti. Odstup Škody od druhého Hyundai je aktuálne podstatne menší, než v prípade celkového predaja. Tretie miesto, aj vďaka výrobnému závodu pri Žiline, patrí značke Kia. Hyundai a Kia stavili nielen na dobrú cenu a bohatú výbavu, ale aj na dlhú záruku. Tento ťah značkám zjavne vychádza. A navyše majú jej autá vďaka spoľahlivosti veľmi dobré postavenie aj na trhu jazdených automobilov. Štvorkou v rebríčku občanov je Suzuki. Jeho autá sú praktické a technicky veľmi spoľahlivé. A to sú hodnoty, ktoré si naši občania cenia.  Silnú päťku v rebríčku slovenských domácností dopĺňa Opel. Importér pravidelné pripravuje zvýhodnené ponuky, vozidlá Opel sú spoľahlivé a za investované peniaze motorista získa veľmi dobrú protihodnotu.

 

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov