Nový Ford Fiesta
Napriek tomu, že je Fiesta v Európe stále veľmi obľúbená, nastal čas na generačnú výmenu. A tá je, hoci sa to pri pohľade na prednú masku nezdá, veru zásadná. Automobilka sa rozhodla hneď od začiatku predaja novinky zákazníkom ponúknuť až štyri verzie, teda okrem klasického troj- a päťdverového hatchbacku aj luxusnú verziu Vignale a konkurenciou inšpirovaný crossover Active.
V prípade dizajnu karosérie Ford veľmi múdro stavil na evolúciu. Kritici by povedali, že sa s dizajnom práve nenatrápili, no pragmatici veľmi dobre vedia, že zákazníci nemajú radi extrémne úlety. Fiesta je skrátka stále IN a tak niet dôvodov tú novú od podarených tvarov odstrihnúť. Zásadne nová je teda iba zadná časť auta, kde nájdeme úplne nové zadné skupinové svetlá, ktoré sú po novom orientované horizontálne.
Mierny nárast
Preč sú časy, keď autá rástli ako po steroidoch. Fiesta bola vždy praktickým mestským autom, s ktorý sa dobre parkuje, a takým ostala aj tá nová. Nárast rozmerov je teda skôr symbolický či už v prípade dĺžky (+ 71 mm), šírky (12 mm), rázvoru (4 mm), výška zostala v podstate zachovaná. Napriek minimálnemu nárastu by na zadných sedadlách mali mať cestujúci viac miesta na nohy. Informácie o veľkosti batožinového priestoru zatiaľ automobilka nezverejnila, no s prihliadnutím na rozmery karosérie zásadnejšie zmeny v porovnaní s aktuálnou generáciou očakávať nemožno.
Vignale a Active
Ford do Európy plánuje priviezť aj model Ka+, a tak plánuje Fiestu v hodnotovom rebríčku posunúť o stupienok vyššie. A pomôcť by mu v tom mali aj verzie Vignale a Active. Pohodlie na palube, luxusná výbava z pohľadu komfortu a bezpečnosti, kvalitné materiály a špičkové vypracovanie. Nuž uvidíme, čo na to povedia zákazníci. Novinka ponúkne techniku, ktorá bola vlastná autá o číslo väčším. Začnime moderným multimediálnym systémom Sync 3, kompatibilitou so smartfónmi prostredníctvom rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, audiosústavou Bang & Olufsen, inteligentným tempomatom, autonómnym brzdením, aktívnym strážením jazdy v jazdnom pruhu, parkovacím asistentom pre pozdĺžne aj priečne parkovanie, či veľkou dvojdielnou otvárateľnou strechou. A to je vraj len časť najmodernejšej techniky, ktorú vývojári pre novú Fiestu pripravili.
Sedem motorov
Osvedčený trojvalec 1,0 EcoBoost bude na výber s maximálnym výkonom vyladeným na 74 kW, 92 kW a 103 kW (100 k, 125 k, 140 k). Pre skromnejších motoristov je pripravený atmosférický trojvalec s objemom 1,1 litra a maximálnym výkonom 51 kW a 63 kW (70 k, 85 k). Ponuku motorizácií dopĺňajú dva naftové štvorvalce 1,5 TDCi s maximálnym výkonom 63 kW a 88 kW (85 k, 120 k). Atmosférické benzínové trojvalce sa budú dodávať s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ostatné motory dostanú prevodovku šesťstupňovú.
Toľko k prvým informáciám o novom Forde Fiesta. Podstatne viac informácií automobilka predstaví až na jar, kedy by auto malo mať svetovú premiéru. Ak sa vám nová Fiesta páči, musíte byť trocha trpezlivý. Na trhu by sa mala objaviť v polovici budúceho roka.
Peter Lacena, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov