Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Nový PEUGEOT 301: navrhnutý a vybavený nadčasovo.

PEUGEOT 301 je prvý automobil značky PEUGEOT, ktorý je vyvinutý špeciálne pre segment B sedany. Prinášame podrobný popis zaujímavej francúzskej novinky.

Od uvedenia na trh v roku 2012 bolo vyrobených viac 360 000 kusov. Tento úspech je založený na : priestrannosť kabíny a objem batožinového priestoru sú najlepšie v segmente, dynamické správanie zodpovedá know-how značky PEUGEOT, koncepcia je prispôsobená lokálnym požiadavkám.

PEUGEOT_301_1611STYP006      Image converted using ifftoany

Aby nový PEUGEOT 301 spĺňal očakávania stále väčšieho počtu zákazníkov v tomto strategickom segmente, posilňuje svoje kvality novými tromfami.

Karoséria je odetá do najnovších štylistických kódov značky. Zvislá mriežka chladiča, svetlomety zasadené do karosérie a precízne vypracovanie stelesňujú robustnosť vozidla. Svetelné podpisy, ktoré vpredu tvoria LED diódy, vyjadrujú technologický charakter, ktorý je vo vnútri.

Veľký 7” dotykový displej je stredobodom tohto vývoja. Vďaka kapacitnej technológii je tento displej rýchly a presný a poskytuje  zobrazovanie cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Duplikuje obsah smartfónu prostredníctvom konektivity Mirror Screen triple play, ktorá je jedinečnou ponukou v segmente.

Dynamiku podvozku vyzdvihujú moderné motory. 3-valcový benzínový motor PureTech je pre PEUGEOT 301 nový, avšak je ním vybavených už viac ako milión automobilov značky PEUGEOT na svete. Automatická prevodovka EAT6 najnovšej generácie s technológiou Quickshift je v ponuke s benzínovým motorom 1,6 L VTi 115. Pokiaľ ide o dieselové motory, motor 1,6 L BlueHDi 100 sa vyznačuje rekordne nízkou spotrebou a maximálnym potešením z jazdy.

PEUGEOT_301_1611STYP302     PEUGEOT_301_1611STYP301

PEUGEOT 301 – v skratke

Nový PEUGEOT 301 je prvé auto značky, ktoré je vyvinuté výhradne pre krajiny hľadajúce trojpriestorový sedan so štatutárnym charakterom. Pomocou špecifických úprav podľa krajiny určenia, spĺňa očakávania zákazníkov a zodpovedá ich spôsobu používania vozidla.

Najnovšie štylistické kódy značky elegantne tvarujú karosériu tohto trojpriestorového sedanu. Na zvislej mriežke chladiča je v hornej časti umiestnený názov značky a Lev je v strede. Svetlomety sú vyhotovené z troch materiálov a sú vsadené do karosérie, zatiaľ čo v zadných svetlách sú tri opalínové „pazúry“.

Vodič a jeho štyria spolucestujúci sa usadia v pohodlnom a kvalitnom interiéri vozidla.

Kufor má objem 640 litrov a patrí tak medzi kufre s najväčším objemom. Kufor zodpovedá 506 dm3 (VDA 210), pohybom ruky sa sklopia operadlá sedadiel v zadnom rade (delené na 1/3 a 2/3) a kufor sa zväčší na 1 332 dm3 (VDA 214).

Exkluzívna výbava v PEUGEOT 301 spôsobí revolúciu v segmente: 7” širokouhlý dotykový kapacitný displej, triple play konektivita Mirror Screen (MirrorLink®, Android Auto®, Apple CarplayTM), 3D navigácia TomTom, cúvacia kamera.

Bezpečnostné prvky sú na vysokej úrovni s kompletným vybavením: ABS, ESP, AFU – podpora brzdenia v núdzi a detekcia podhustenia pneumatík DSG. Cestujúci sú chránení prednými a bočnými airbagmi, pripútaní sú troj-bodovými bezpečnostnými pásmi. Pre bezpečnosť detí sú zadné sedadlá vybavené úchytmi IsoFix.

Dynamické správanie je na vysokej úrovni, s vynikajúcim kompromisom medzi pohodlím a držaním na ceste za akýchkoľvek podmienok jazdy. Rovnako ako ostatné modely značky, aj PEUGEOT 301 ťaží z know-how dizajnérskych tímov.

Motory Euro 6 poslednej generácie poskytujú nízku spotrebu a potešenie z  jazdy zároveň. Ponuka benzínových motorov pozostáva z motorov 1,2 L PureTech 82 a 1.6 L VTi 115. Tento posledný môže byť spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou EAT6. Ponuka dieselových motorov zahŕňa motor 1.6 L BlueHDi 100, ktorý dosahuje rekordne nízke emisie.

Nový PEUGEOT 301 je vyrobený tak, aby bol odolný voči času, ako aj voči náročným podmienkam používania. Medzi špecifické prvky tejto koncepcie patria podvozok, utesnenie a spojovacie materiály.

Dizajn poslednej generácie

Precízne línie, v súlade s najnovšími štylistickými kódmi značky, elegantne vytesávajú veľké plochy karosérie. Robustnosť, priestor pre cestujúcich, dynamické vlastnosti, takéto charakteristiky vyjadrujú štýl nového PEUGEOT 301 – trojpriestorového sedanu značky.

Zvislú mriežku chladiča v strede zdobí Lev a v hornej časti oblúku je umiestnený názov značky. Svetlomety z troch materiálov sú vsadené do karosérie, pevne obopínajú mriežku chladiča a zdôrazňujú expresívny nárazník. Ten je vo farbe karosérie a je na ňom umiestnený svetelný podpis s LED diódami, hmlovky a široké nasávanie prívodu vzduchu pre motor.

Kapota zakončuje tento celok, jej precízne línie vedú pohľad k čelnému sklu s aerodynamickým sklonom. Línia karosérie začína od svetlometu, prechádza cez karosériu a zvýrazňuje tak veľkorysosť priestoru pre cestujúcich s rázvorom 2,65 m. Ďalej pokračuje cez oblúk zadného 16” kolesa, obutého na hliníkovom dvojfarebnom disku s diamantovým frézovaním a končí na zadnom svetle elegantným zaoblením na boku. V tomto svetle sú aj tri opalínové pazúry, ktoré mu dodávajú intenzívnu hĺbku.

Zadné trojuholníkové okienko, je umiestnené kolmo na zadné koleso, “usádza” auto k zemi a vyjadruje jeho jazdné vlastnosti. Strecha sa jemne zvažuje k veku kufra, ktorý má objem minimálne 640 litrov.

Dvere sa otvárajú naširoko a umožňujú prístup do moderného interiéru. Atmosféru interiéru ovplyvňuje robustná palubná doska, ktorá inštinktívne presvedčí o úrovni bezpečnosti vozidla. Miesto pre vodiča je ergonomické. Vodič si nastaví miesto vodiča pomocou výškovo nastaviteľného sedadla a koženého volantu. Ľavou rukou potom ovláda obmedzovač rýchlosti/tempomat a pravou rukou ovláda rádio. Informácie o prevádzke vozidla mu poskytuje prístrojová doska s bielymi ciferníkmi.

V bezprostrednej blízkosti, na stredovom paneli, je umiestnený veľký 7” kapacitný displej, zdôraznený strieborným olemovaním. Toto zariadenie poslednej generácie je rozhraním pre navigáciu TomTom, ako aj pre cúvaciu kameru. Na paneli sa nachádzajú aj ovládače klimatizácie. Ovládanie štyroch elektrických okien je umiestnené na stredovej konzole, na oboch stranách radiacej páky.

Eleganciu línií PEUGEOT 301 podčiarkujú farby karosérie. V ponuke je sedem farieb, vrátane troch nových: sivá Gris Artense, sivá Gris Moka a modrá Deep Bleu. Na výber sú aj dve farebné schémy v interiéri, svetlá alebo tmavá. Na výbavovej úrovni Allure je farebná schéma tmavá a tvorí ju nový poťah Cran Adamantium. Na tejto výbavovej úrovni je v ponuke aj polokoža, ktorú dopĺňajú koberčeky.

Technologické, priestranné a praktické

Vďaka exkluzívnej výbave a zariadeniam nový PEUGEOT 301 predstavuje zlom v segmente. Okrem kvality a modernosti je priestor pre cestujúcich pohodlný a funkčný, ako vpredu tak aj vzadu. Použitá platforma s rázvorom 2,65 m zabezpečuje priestor pre piatich cestujúcich na najvyššej úrovni. Šírka vozidla na úrovni lakťov je 1,41 m vpredu a 1,40 m vzadu. Cestujúci na zadnom sedadle má v oblasti kolien priestor od 12 do 26 cm v závislosti od nastavenia predného sedadla, čo je rekordný rozmer v segmente. Každodenné používanie vozidla uľahčujú aj viaceré odkladacie priestory rozmiestnené v interiéri: priehradka na predných dverách, priehradka zabudovaná v prednej alebo v zadnej lakťovej opierke na centrálnej konzole, odkladacia schránka na rukavice.

Ani kufor nezaostáva. Široké otváranie veka kufra ukrýva priestor s objemom 640 litrov, z ktorých 35 litrov je pod kobercom, čo predstavuje 506 dm3 (VDA 210). Tento objem patrí k najlepším v segmente a je dobre využiteľný, pretože má obdĺžnikový tvar. Je taktiež konfigurovateľný v závislosti od potrieb, a to vďaka deleným opierkam zadných sedadiel 1/3-2/3. Pri využití celého dostupného priestoru kapacita kufra dosahuje 1 332 dm 3 (VDA 214).

Nový Peugeot 301 je viacúčelový nielen architektúrou interiéru, ale aj konektivitou na palube. Je možné nadviazať komunikáciu medzi vozidlom a  vašim telefónom, bez ohľadu na model: USB, Bluetooth® a najmä Mirror Screen triple play. Táto posledná funkcia je unikátna v segmente a poskytuje súčasné systémy: Apple CarPlayTM, Android Auto, MirrorLink®. Cez dotykový displej auta vodič ovláda všetky aplikácie, ktoré sú užitočné počas jazdy a sú v jeho kompatibilnom telefóne. Bezpečnosť a pohodlie sú tak na vyššej úrovni. Po prvé nemusí už držať svoj smartfón v ruke, aby ho mohol používať, ale ovláda ho pomocou dotykov na kapacitnom dotykovom displeji, ktorý je ideálne umiestnený v strede palubnej dosky. Na druhej strane má prístup k obsahu smartfónu prostredníctvom veľkej 7” obrazovky s vysokým rozlíšením.

Táto obrazovka sa aktivuje dotykom prsta či hlasu pomocou funkcie rozpoznávania hlasu, a to najmä pre funkcie navigácia, telefonovanie a médiá. Okrem prístupu k obsahu smartfónu, je to rozhranie multimediálneho systému, cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Navigácia poslednej generácie zobrazuje stúpanie aj nerovnosti na ceste v troch rozmeroch pre intuitívne riadenie. Týka sa to aj niektorých miest.

Moderná koncepcia PEUGEOT 301 poskytuje vysokú úroveň bezpečnosti, a to ako aktívnu tak aj pasívnu. Zadný parkovací asistent a cúvacia kamera uľahčujú ovládanie vozidla a parkovanie. Kamera premieta na veľký displej priestor, ktorý sa nachádza za vozidlom. Obmedzovač rýchlosti/ tempomat zaisťujú bezpečnosť a komfort na ceste. Systémy ako ESP, ABS, systém núdzového brzdenia AFU, rozsvietenie výstražných svetiel v prípade prudkého brzdenia alebo detekcia  podhustenia pneumatík DSG sú neustále pripravené a aktivujú sa v prípade potreby .

V prípade nezvratného nárazu je bezpečnosť všetkých cestujúcich zaistená prednými a bočnými airbagmi (hlava/hrudník) a 3-bodovými pásmi vzadu. Okrem toho, zadné sedadlá sú vybavené úchytmi ISOFIX pre bezpečnú prepravu detí.

Značka PEUGEOT je známa kvalitou podvozkov. Použila svoje odborné znalosti, aby dynamické vlastnosti tohto modelu boli na najvyššej úrovni, tak ako je to na všetkých modeloch značky.  PEUGEOT 301 kombinuje prednú nápravu Pseudo McPherson a zadnú nápravu s deformovateľnou priečkou. Kolesá majú obuté pneumatiky GoodYear alebo Bridgestone 185/65 R15T, Michelin 195/55 R16T. Predné brzdy sú kotúčové s priemerom 266 mm a zadné sú bubnové s priemerom 8” alebo 9” podľa jednotlivých krajín.

Úprava podvozku zaisťuje vynikajúci kompromis medzi komfortom a držaním na ceste, bez ohľadu na jazdné podmienky. Výsledkom je excelentné filtrovanie všetkých nerovností povrchu vozovky. Držanie na ceste a pohodlie na palube sú na najlepšej úrovni, a to aj na vozovkách vo veľmi zlom stave.

V súlade s požiadavkami značky je vďaka starostlivo kalibrovanému elektrickému posilňovaču riadenia zážitok z jazdy precízny. Okrem toho námaha vodiča vynaložená pri parkovaní a pri nízkych rýchlostiach bola minimalizovaná.

Robustnosť a spoľahlivý výkon

Modernosť, ktorá bola hlavnou požiadavkou koncepcie nového PEUGEOT 301 sa týkala aj motorov. Motory, ktoré poháňajú nový troj-priestorový kompaktný sedan značky, sú motory poslednej generácie. V závislosti od krajiny, môže byť tento model vybavený nasledujúcimi motormi:

  • Benzín:
    • 2L PureTech 82, manuálna 5-stupňová prevodovka
    • 6L VTi 115, manuálna 5-stupňová prevodovka
    • 6L VTi 115, automatická 6-stupňová prevodovka EAT6
  • Diesel:
    • 6L BlueHDi 100, , manuálna 5-stupňová prevodovka
    • 6L HDi 92, manuálna 5-stupňová prevodovka

Rodina 3-valcových benzínových motorov PureTech je použitá v celej ponuke značky, a to od PEUGEOT 108 po nové SUV PEUGEOT 3008 a PEUGEOT 5008. Viac ako jeden milión vozidiel PEUGEOT po celom svete je vybavených motorom z tejto rodiny. Verzia s turbo kompresorom získala titul Motor roka dva roky po sebe, v rokoch 2015 a 2016.

Motor 1.2L PureTech 82 zostrojila skupina PSA a spája potešenie z jazdy a zníženú spotrebu paliva vďaka špecifickému výkonu 50 kW/l. V porovnaní so 4-valcovým motorom s rovnakým výkonom predstavuje zníženie hmotnosti 21 kg, zatiaľ čo spotreba klesla o 25%.

Ide o skutočný koncentrát technológie, ktorá spĺňa emisnú normu Euro 6. Straty trením, ktoré predstavujú asi 1/5 výkonu spotrebovaného motorom, sú znížené o 30%. Za týmto účelom je na osi piestov, piestnych krúžkoch a tlačidlách použitý povlak Diamond Like Carbon. Mokrý rozvodový remeň je integrovaný do bloku motora a tiež prispieva k tichej prevádzke.

Spaľovanie je optimalizované zlepšením aerodynamiky komory (sanie, hlavy piestov) a prispôsobením zapaľovania prevádzke s vysokou úrovňou zvyškového plynu (IGR).

Hlava valcov z hliníkovej zliatiny, má 4 ventily na valec, viacbodové nepriame vstrekovanie, plynulú reguláciou sania a výfuk (VVT). Okrem toho, táto hlava valcov sa vyrába metódou PMP – proces stratenej formy. Tento výrobný proces znižuje počet dielov a objem zostavy. To znamená, že výfukové potrubie, výstup modulu chladenia a držiak motora sú integrované v hlave valca. Motor PureTech dostal variabilné objemové olejové čerpadlo riadené pre prevádzku pri optimálnom konštantnom tlaku.

Tento motor s nepriamym vstrekovaním poskytuje maximálny výkon 60 kW (82 k) pri 5 750 ot/min a maximálny krútiaci moment 118 Nm pri 2 750 ot/min. Vykazované emisie sú v kombinovanom cykle na úrovni 110 g CO2/km.

Motor 1.6L VTi 115 je 4-valcový benzínový motor so 16 ventilmi z ľahkej zliatiny. Je vybavený  vačkovým hriadeľom sania s kontinuálnym variabilným časovaním ventilov (VVT) a akceptuje oktánový index až do RON 91. Čo sa týka motora PureTech, značná práca bola vykonaná v záujme zníženia trenia (hladký chod v kľukovej skrinke, piest s optimalizovaným segmentovaním, atď.) To má za následok zníženie emisií CO2, ktoré je zlepšené použitím olejového čerpadla s variabilným výtlakom.

Maximálny výkon je 85 kW (115 k) pri 6 050 ot/min a maximálny krútiaci moment je 150 Nm,
pri 4 000 ot/min. Tento moderný motor, ktorý taktiež spĺňa emisnú normu Euro 6, je k dispozícii s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou alebo s automatickou 6-stupňovou prevodovkou.

Ide o novú automatickú prevodovku, ktorú vyrába Aisin a je označovaná ako EAT6, t.j. Efficient Automatic Transmission 6. Technológia Quickshift zabezpečuje veľmi plynulé radenie rýchlostí a vodičovi tak poskytuje potešenie z jazdy na vysokej úrovni. Navyše emisie CO2 sú extrémne znížené tým, že je znížené vnútorné trenie a vnútorný preklz pomocou uzamykateľných konvertorov.

Vykazované emisie v kombinovanom cykle sú na úrovni 148 g CO2/km s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou a 154 g CO2/km s automatickou 6-stupňovou prevodovkou EAT6.

Dieselový motor 1,6 L BlueHDi 100 exkluzívne spája technológiu Selective Catalytic Reduction (SCR) s filtrom pevných častíc (FAP) s aditívom. Tento motor charakterizuje potešenie z jazdy a rekordné spotreby.

Technológia SCR je najúčinnejšia technológia spracovania oxidov dusíka (NOx). Jediná je schopná znížiť oxidy dusíka až o 90%. Je namontovaná pred FAP filter s aditívom a je aktivovaná v ranom štádiu. Toto umiestnenie je možné vďaka tomu, že FAP filter je schopný regenerácie pri nižšej teplote, než iné technológie FAP, ktoré používajú naši konkurenti. FAP filter s aditívom eliminuje 99,9% pevných častíc, vrátane najjemnejších.

V súlade s emisnou normou Euro 6 tento motor vyvíja maximálny výkon 73 kW (100 k) pri 3 750 ot/min a maximálny krútiaci moment 254 Nm je dosiahnutý pri 1 750 ot/min. Spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou sú emisie pri kombinovanom cykle na úrovni 98 g CO2/km.

Nový PEUGEOT 301 je navrhnutý tak, aby zodpovedal rôznym spôsobom použitia a miestam určenia. Vyššie uvedené motory môžu byť nahradené inými, ktoré spĺňajú lokálne normy.

Táto adaptácia geografickým špecifikám najlepšie spĺňa očakávania klientov v náročných jazdných podmienkach, či ide o cesty nízkej kvality, alebo horúce, chladné či vlhké podnebie.

Na všetkých verziách sú teda podvozky prispôsobené cestám nízkej kvality. Pre krajiny s najdrsnejšími podmienkami je možné pripevniť ochranný kryt pod motor.

Podblatníky sú vylisované z materiálu, ktorý poskytuje lepšiu odolnosť voči chladu a pripevnené sú štrnástimi skrutkami. Vďaka veľkorysým rozmerom poskytujú maximálne krytie a účinnú ochranu motorového priestoru pred odlietavajúcimi kamienkami.

Dvojité tesnenie na dverách pomáha chrániť vozidlo proti prachu a vlhkosti, ale aj proti zvukom, ktoré spôsobujú tieto dva prvky.

Pre zabezpečenie dlhodobej odolnosti sú v interiéri alebo na exteriéri vozidla početné komponenty priskrutkované. Týka sa to napríklad palubnej dosky, ktorá je tak zostavená a pre lepšiu tuhosť zahŕňa krížovú dosku v pravom uhle.

Prívod vzduchu do motora obsahuje najúčinnejší systém separácie vzduch/voda a je umiestnený na prednej strane, aby zachytával chladnejší vzduch. Zvuková signalizácia sa skladá z membrány, nie z trúbky, lebo nie je citlivá na pokropenie vodou.

Aj zariadenia spĺňajú túto požiadavku odolnosti a kvality. Pokiaľ ide o tepelný komfort, k dispozícii sú tri úrovne vykurovania/chladenia. Manuálne a elektronické klimatizačné systémy, podľa úrovne výbav, sú aj so vzduchovodmi smerované k zadným sedadlám, čím sa optimalizuje výkon tohto zariadenia.

Aby vozidlo zodpovedalo požiadavkám používania vozidla v teplých krajinách, okruh klimatizácie je pre motory 1.2 L PureTech 82 a 1.6 L VTi 115 špecifický. Kompresor, kondenzátor a okruh chladenia sú prispôsobené tomuto zariadeniu. Z rovnakého dôvodu bol aj softvér verzie s automatickou prevodovkou EAT6 prispôsobený. Okrem toho špecifické tlačidlo “AC Max” umožní získať maximálne chladenie jedným stlačením na ovládač elektronickej klimatizácie.

Ďalej umiestnenie a rozmery ventilačných otvorov na prednej strane sú špeciálne navrhnuté tak, aby rýchlo zabezpečili najlepšiu distribúciu čerstvého vzduchu vo vnútri vozidla.

Pre krajiny so studeným podnebím zabezpečujú elektrické vykurovacie telesá rýchle zvýšenie teploty v interiéri. Vyhrievané sedadlá a čelné sklo dopĺňajú túto výbavu. Pre tzv. “veľmi studené” krajiny vyhrievaná spodná časť čelného skla umožní uvoľniť primrznuté stierače v prípade silných mrazov.

Vodič ovláda otváranie dverí z interiéru vozidla.

Vo vozidle na podlahe sú umiestnené aj ovládače na otváranie palivovej nádrže a zadných dverí kufra. Ak je vozidlo vybavené diaľkovým ovládaním, ovládač na otváranie dverí kufra je premiestnený z podlahy na palubnú dosku a na diaľkový ovládač. Elektronická architektúra (Full Can typu Eco 2010) umožňuje ovládanie (zamykanie) dverí počas jazdy, ak vozidlo dosiahne rýchlosť 10 km/h.

Nový PEUGEOT 301 sa vyrába v Španielsku v meste Vigo. Tento závod spĺňa najvyššie výrobné štandardy skupiny PSA.

Peugeot, dk

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov