Alfa Romeo Giulia Veloce
Alfa Romeo Giulia sa nestihla v showroomoch predajcov ani poriadne ohriať a už automobilka pripravila novú, výkonnejšiu verziu pre jej vznetové a zážihové motory.
Alfa Romeo Giulia je v súčasnosti v ponuke s 2,2-litrovým vznetovým a 2,0-litrovým zážihovým motorom. Verziu s preplňovaným vidlicovým šesťvalcom veľmi nepropagujeme, tá sa totiž propaguje perfektne aj sama.
Exteriér modelov Veloce zaujme špecifickými nárazníkmi alebo dvojitými výfukovými koncovkami. Automobil bude stáť na 19-palcových diskoch s 5-lúčovým dizajnom. V interiéri dominujú športové sedadlá alebo hliníkové vložky na palubnej doske.
Do sériovej výbavy pribudli bi-xenónové svetlomety (áno, konkurencia ponúka už LED, avšak bi-xenóny prakticky v dosvite nezaostávajú za LED zdrojom) a infotainment so 6,5-palcovým displejom.
Giulia Veloce ohlasuje debut nového dvojlitrového zážihového štvorvalca. Ten ponúkne maximálny výkon 205 kW (280 k) pri 5 250 ot./min. Maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm pri 2 250 ot./min.
Motor využíva technológiu dvoch turbodúchadiel so sekvenčným preplňovaním a priame vstrekovanie paliva s tlakom 200 bar. Pre milovníkov vznetových motorov je tu prichystaný 2,2-litrový vznetový štvorvalec.
Ten ponúkne po miernom „dopingu“ 155 kW (210 k) pri 3 500 ot./min. a 470 Nm pri 1 750 ot./min. Tento prvý vznetový motor s hliníkovým blokom od Alfy Romeo využíva vstrekovanie Common-Rail s tlakom 2 000 bar.
Elektricky ovládaná variabilita turbodúchadla ponúka rýchlu reakciu na pedál akcelerátora. Oba modely sú v ponuke výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Ďalšou novinkou je verzia Advanced Efficiency. Priemerná spotreba vznetového štvorvalca je len 4,2 l/100 km.
Vďaka zníženiu hodnoty cx na 0,23 a maximálnemu výkonu 132 kW (180 k) „šprintuje“ model so vznetovým motorom z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy, pričom maximálna rýchlosť atakuje 230 km/h. Model má zníženú svetlú výšku o 5 mm, sekundárny okruh chladenia alebo odlišný výsledný pomer v rozvodovke.
Systém pohonu všetkých kolies Q4 je voči „zadnokolke“ ťažší o približne 60 kg. Nový systém sníma niekoľko parametrov na zabezpečenie optimálne trakcie na všetkých druhoch povrchu. V základnej konfigurácii je Alfa Romeo Giulia Veloce „zadnokolka“ a v prípade potreby vie elektronika prerozdeliť na prednú nápravu až 60 % krútiaceho momentu. Automobil príde k zákazníkom v 4. štvrťrok 2016 za bližšie nešpecifikovanú sumu.
MM, Alfa Romeo
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov