Maťo Homola: cenné body z Buriramu
Po prvý raz sa jazdili preteky TCR v juhovýchodnej Ázii.
Štvorhodinové testovacie jazdy deň pred samotnými pretekmi TCR v Thajskom Burirame dali na známosť, čo čaká pretekárov počas víkendu. V aute bolo 47 °C (66 °C pri pedáloch), teplota asfaltu dosahovala 55 ° C čo je okolo 15-20 stupňov teplejšie ako na európskych podujatiach. Tím B3 Racing Maťa Homolu využil plných 4 hodín, čas na odpočinok bol iba vtedy, keď mechanici robili nevyhnutné úpravy na vozidlách, najmä pneumatikách a brzdách.
Dôležité bolo, že Maťo Homola patril medzi najrýchlejších v meraných tréningoch.
Maťo Homola ukázal, že vie jazdiť rýchlo. Počas voľného testovania, tak aj počas kvalifikácie dokázal, že sa dokáže držať medzi prvými piatimi jazdcami šampionátu TCR International Series, čo potvrdil svojim umiestnením v kvalifikácii.
Sobota sa na thajskom okruhu Chang International Circuit v Burirame začala veľmi sľubne, keď sa Maťovi Homolovi podarilo zajazdiť najrýchlejší čas v prvom tréningu. V druhom tréningu sa tím zameral na prípravu auta do kvalifikácie, čiže Maťo nebojoval o žiadny výborný čas, išlo skôr o prípravu a test rôznych nastavení. Ten najväčší boj nastal až počas kvalifikácie.
V prvej časti kvalifikácie zajazdil Maťo hneď na začiatku 5. najrýchlejší čas, čo napovedalo, že bude dostatočný do druhej kvalifikácie. Ale aj mnohí jazdci z iných tímov začali jazdiť čoraz rýchlejšie časy, čím sa Maťo začal prepadať v poradí a klesol až na 10. miesto. Preto znova vyrazil na trať, spravil jedno rýchle kolo, ktoré zabezpečilo bezpečný postup do druhej časti zo siedmej priečky.
Začiatok druhej kvalifikácie sa o niečo oneskoril, z čoho profitoval najmä Maťov tímový kolega Dušan Borković, ktorému sa zlomila polos na jeho aute a tak tím mechanikov musel zrealizovať expresnú výmenu počas prestávky, čo sa podarilo a Dušan mohol štartovať.
Maťo spravil v prvom rýchlom kole jazdeckú chybu a následne už zostával čas len na 1 kolo, v ktorom zajazdil svoj najrýchlejší čas na tomto okruhu a umiestnil sa na 5. pozícii.
„Boje medzi nami na trati sú veľmi tuhé, rozhodujú akékoľvek maličkosti. V Q2 sme všetci 11 jazdci skončili v rozmedzí jednej sekundy. S výsledkom som spokojný a viem, že mám dobrú rýchlosť do pretekov, na to sa idem sústrediť najviac. Možno by som zajazdil aj o niečo rýchlejší čas, no bolo by to priveľké riziko, keďže sme nemali viac času k dispozícii a mal som niekoľko krízových situácií, keď som poslal auto celkom bokom do niektorých rýchlych zákrut.“
Veľké nádeje, ktoré celý tím vkladal do Maťa Homolu, sa žiaľ rozplynuli po tom, ako musel po poruche odstúpiť z prvých pretekov, do ktorých štartoval z 5. miesta. Horší štart, ktorý bol spôsobený technickým problémom spojky, znamenal, že sa Maťo prepadol v poradí o 2 pozície. Postupne sa začal zrýchľovať, no v 4. kole mu praskol unášač na prevodovke a musel prísť do boxov, kde sa začala naháňačka s časom.
Tím čakala neľahká úloha, rozobrať a vymeniť prevodovku, aby Maťo nestratil žiadne pozície na štarte do druhých pretekov. Možno to bolo len do konca pretekov, lebo nasledoval Parc Fermé (uzavreté parkovisko po prvých pretekoch), kedy nebolo možné sa auta ani dotknúť. Po otvorení Parc Fermé bolo 15 minút k dispozícii na dokončenie opravy a urobiť ešte prípadné zmeny v nastavení. Mechanici to stihli našťastie 2 minúty pred uzatvorením Pit Lane a Maťo sa postavil na štart druhých pretekov.
Do nich vyrazil zo 6. miesta. Žiaľ, auto opäť nebolo ideálne, no medzi pretekmi nebol čas na odstránenie problému so spojkou a Maťo sa prepadol na 8. miesto. Zvádzal však úporné boje s Oriolom a Kajaiom, no v druhom kole pri nájazde do poslednej zákruty ho Oriola zostrelil z trate, čím Maťo prišiel až o 8 miest. Ktovie prečo zostal Oriolov zákrok nepotrestaný, za ktorý najviac pykal náš pretekár stratou mnohých pozícií a poškodením auta.
Maťo sa síce usiloval získať späť čo najviac pozícií, no zo 16. miesta to bolo fakt náročné a do cieľa došiel po tuhých bojoch na 10. mieste.
„Bol to fakt ťažký víkend. Jeho prvá časť bola fajn, bol som naozaj rýchly. V tréningoch, ale aj v kvalifikácií som vždy patril do TOP 5. Avšak veľkou smolou je, keď sa veci obrátia voči mne. V prvých pretekoch to bola technika a v druhých neférová hra iného pretekára. Ešte horšie sú ťažko pochopiteľné rozhodnutia stewardov, keď masívny náraz od Oriolu do mňa na pravé dvere a následne vytlačenie z trate ostali nepovšimnuté.. Som sklamaný z týchto nekalých praktík a z agresívneho počínania niektorých jazdcov, čo je ďaleko sa hranicou férovosti. Máme však ešte tri víkendy pred sebou a dosť bodov v hre, dám zo seba maximum, aby som ich získal čo najviac a priblížil sa späť k boju o titul v TCR.“
Najbližšie preteky budú v Singapure popri seriáli F1 už 17.9.2016 a potom prídu na rad preteky v Sepangu a Macau.
(šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov