Fernando Alonso porovnával v Estorile novú Hondu NSX a F1
Pretekár F1 a v súčasnosti pilot stajne McLaren Honda Fernando Alonso využil prestávku v seriáli a otestoval nový športový hybrid Honda NSX. K zaujímavému stretnutiu špičkového pretekára a japonskej značky došlo na historickom okruhu v portugalskom Estorile neďaleko Lisabonu.
Hybridní superšport je poháňaný 3,5-litrovým vidlicovým šesťvalcom s dvoma turbodúchadlami typu, ktorý doplňujú tri elektromotory. Výsledkom tejto kombinácie je výkon 428 kW a krútiaci moment 645 N.m.
Za veľkého záujmu najmä španielskych a portugalských médií prezradil Alonso svoje nové poznatky o modele NSX. „Čo sa týka samotného šoférovania, tak ma príjemne prekvapili brzdy. Celkový dojem pri vedení tohto automobilu nie je vôbec vzdialený pocitom, ktoré prežívate v kokpite formule 1,“ prezradil Alonso.
Španielsky pretekár na tlačovej konferencii po testovacích jazdách ďalej pokračoval v komparácii NSX s „efjednotkou“: „Šoférovanie NSX je jemnejšie a pohodlnejšie ako v monoposte F1, pretože nemáte všetky ovládacie prvky na takom malom priestore, ako počas pretekov. Je to ako rozdiel medzi umeleckou kresbou a technickým kreslením.“
Okruh v Estorile nebol vybraný náhodou, pretože tu je prítomná silná asociácia s niekdajšou legendou F1 Ayrtonom Sennom. Práve nebohý brazílsky fenomén tam totiž nielenže vyhral Veľkú cenu Portugalska v roku 1985, ale bol súčasťou vývojárskeho kolektívu, ktorý sa podieľal na vzniku originálneho modelu Honda NSX v 80-tych rokoch minulého storočia.
Druhá generácia Hondy NSX sa začala sériovo vyrábať v americkom Marysville v štáte Ohio len počas tohto leta. Auto je vyzbrojené špeciálnymi kolesami, karbon-keramickými brzdami alebo interiérom čalúneným kombináciou kože a poťahov z alcantary. Súčasťou výroby tohto vozu je napríklad tucet patentovaných technológií šitých na mieru automobilu, vyrábaného na presnú objednávku zákazníka.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov