Seat Ateca bol dlhoočakávaným prvým SUV modelom španielskej značky, ktorý sa teší mimoriadnej obľube. Seat zvyšuje popularitu rôznymi prezentáciami, ako napríklad pieskovou sochou automobilu na letisku v Barcelone.
O SUV od Seatu sme informovali už niekoľko rokov dozadu. Posledná koncernová značka (Škoda mala svoje Yeti) tak tento rok dostala svoje prvý zvýšené vozidlo, ktoré sa radí do kategórie crossoverov.
Podľa rôznych informácii je jeho obľuba tak vysoká, že Seat nestíha vyrábať a už celá budúcoročná výrobná kvóta je predaná. Čo je na tejto informácii pravdivé, to sa tak ľahko nedozvieme. Seat však automobil propaguje rôznymi spôsobmi pre ešte lepšiu reklamu.
Jednou z najnovších propagácií je životná socha vozidla z piesku, ktorá je umiestnená na letisku v Barcelone. Jej tvorcom je umelec Sergi Ramírez, ktorý sa špecializuje na stavby pieskových sôch.
Na výrobu Atecy z piesku spotreboval až 26 ton materiálu. Takáto prezentácia na medzinárodnom letisku je pre automobilky významným plusom. Veď cez Terminál 1, v ktorom je umiestnená, prejde denne približne 100 000 pasažierov.
Vedľa pieskovej sochy je vystavená tiež reálna Ateca. Pri pieskovom Seate Ateca je umiestnená ceduľka s nápisom „Vytvorené v Barcelone“. Tá je totiž známa svojou piesočnatou plážou tiahnucou sa cez celé mesto.
Marketingová riaditeľka Seatu, Susanne Franz, vysvetlila, že cieľom projektu je predviesť Barcelone umenie z piesku. Tiež dodala, že Barcelona má jedno z 10 najrušnejších letísk v Európe a je ideálnym miestom pre predstavenie novinky.
Umelec Sergi Ramírez vytvára sochy z piesku už viac ako 30 rokov. Jeho umelecké výtvory majú za sebou niekoľko ocenení, vrátane prvej ceny na 3. a 4. ročníku Certamen na ostrove Gran Canaria alebo druhého miesta na Medzinárodnom sochárskom festivale v Číne.
MM, Seat
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov