Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Vynovená Mazda 3 sa už predáva v Japonsku

Mazda 3 je aj u nás obľúbený malý hatchback. V Japonsku začali predávať jej vynovenú verziu pre modelový rok 2017, ktorá prináša niektoré nové prvky výbavy.

Mazda 3 je na domácom japonskom trhu známa ako Mazda Axela. V polovici júla začali ponúkať jej vynovenú verziu pre modelový rok 2017, ktorá prináša nové prvky výbavy a prevratný systém prenosu krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.

Obdobne ako všetky súčasné modely od Mazdy, aj nová „3-ka“ je vytvorená v duchu filozofie automobilky human-centred (človek-stred). Tento osobitý prístup k stavbe vozidla implementoval Jinba Ittai, tvorca legendárneho roadsteru Mazda MX-5.

Svetovú premiéru si v novej Mazde 3 „odkrúti“ systém G-Vectoring Control (GVC). Je to prvý systém na zlepšenie dynamických parametrov vozidla, ktorý integruje do seba kontrolu nad motorom, prevodovkou a podvozkom.

Mazda 3 2017 Mazda 3 2017

GVC mení krútiaci moment podľa zaťaženia jednotlivých kolies a prispieva tak k lepším jazdným vlastnostiam na povrchoch s horšou adhéziou. Základným údajom pre riadiacu jednotku je odozva z volantu, na základe ktorej riadi priečne a pozdĺžne zrýchlenie. Vznetové verzie dostali kontrolu nežiaduceho klepania, ktorá tlmí vibrácie v troch frekvenčných pásmach.

V interiéri pribudol vylepšený farebný head-up displej, ktorý Mazda označuje ako Active Driving Display. Vďaka nemu nemusí vodič zrakom opustiť vozovku a má všetky potrebné informácie pred sebou.

Mazda tiež vylepšila ergonómiu volantu. Predkolízny systém obsahuje rozšírenú podporu brzdenia v meste. Systém nevyužíva laser, ako v doterajšej verzii, ale nové kamery. Vynovená Mazda 3 bude mať v ponuke tiež adaptívne LED svetlomety, ktoré neoslnia protiidúcich vodičov a umožnia používať diaľkový režim po celý čas jazdy mimo mesta.

Mazda 3 2017 Mazda 3 2017

Mazda 3 pre modelový rok 2017 príde do predaja v Európe o niečo neskôr. V ponuke bude so zážihovými motormi Skyactiv-G 1,5 a 2,0. Tie ponúknu maximálny výkon 73 kW (100 k), 88 kW (120 k) a 121 kW (165 k).

Pre priaznivcov vznetových motorov sú v ponuke pripravené verzie Skyactiv-D 1,5 a 2,2 s maximálnym výkonom 77 kW (105 k) a 110 kW (150 k). Na prenos krútiaceho momentu na vozovku sú určené 6-stupňové manuálne alebo automatické prevodovky Skyactiv-Drive.

MM, Mazda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov