Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


SEAT Leon ST FR: šoférske nebíčko

SEAT Leon ST FR má tak dobre zvládnuté základy, že nepotrebuje ani extrémne výkonný motor.

Kompletnú galériu fotografií nájdete v rubrike Galérie

Španielskym korením ochutené, dynamicky tvarované kombi so športovým podvozkom a nezabudnuteľnou modrou farbou je u mňa výherná kombinácia. Síce som najprv ohŕňal nos nad papierovo slabými parametrami motora 1,4 TSI, ale veľmi rýchlo ma to prešlo. Aj keď má iba 92 kW (125 koní), vďaka krútiacemu momentu 200 Nm dokáže veľmi slušne ťahať. Ten je navyše dostupný už od 1 400 otáčok, takže v praxi Leonu ST nestíhajú ani atmosférické dvojlitre s podobným krútiacim momentom.

Seat Leon ST FR 1,4 TSI 014      Seat Leon ST FR 1,4 TSI 054

Čiastočne za to môže aj jeho mušia váha (len 1 257 kg). Tá sa prejavuje aj na spotrebe. S praktickým a dynamicky ladeným španielskym kombi sa dá bez väčšieho premáhania jazdiť aj za 5,2 l benzínu na 100 km. Náš Leon ST bol vo výbave FR, čo znamená športovejšie sedadlá a k tomu jemne znížený a pritvrdený podvozok. Vôbec sa ho netreba báť, Leon ST FR je famózne každodenné auto. Jeho polotuhá zadná náprava nehrmoce ani neodskakuje. Naopak, auto sa na ceste správa príkladne. Dá sa s ním jazdiť veľmi rýchlo. Leon dáva vodičovi pocit radosti zo šoférovania zo všetkého, čo robí. Má celkom pekný zvuk, parádne reakcie na plyn, presnú manuálnu prevodovku, kvalitne vyladený (zároveň však nie príliš tvrdý) podvozok a hlavne nezameniteľný dizajn, podporený touto nádhernou farbou. Gurmáni by povedali „nebíčko v papuľke“, no šofér to nebíčko ovláda cez športový kožený volant. Jediná vec, na ktorej by mohol Leon zapracovať, je dosvit LED svetiel v stretávacom režime a regulácia podsvietenia prístrojov. Inak mu nemám čo vytknúť. Je krásny, praktický (má až 587-litrový kufor), rýchly a úsporný. Čo viac si priať?

SEAT Leon ST FR 1,4 Ecomotive 92 kW

Cena: základ/test 13 690/19 912

Parametre: zážihový R4/16V, 1 395 cm3, 92 kW (125 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, 200 Nm pri 1 400 – 4 000 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 9,4 s, vmax=203 km/h, spotreba výrobca/test 5,2/5,3 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov