Mercedes-AMG GT R
Mercedes-Benz vyrába verziu GT od roku 2014. Voči konkurentom však automobilka chcel dokázať viac a tak predstavila vylepšenú verziu GT R.
Tretí člen rodiny AMG GT bol špeciálne vyvíjaný na najznámejšom okruhu Nürburgring. Z prezývky „zelené peklo“ má tak automobil kontrastné zelené lakovanie, ktoré zaujme všade, kam sa vozidlo dostane.
Model si zachováva prednosti verzie AMG GT a tak ponúkne hnací systém v usporiadaní transaxle. To prispieva k rozloženiu hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 47,3:52,3. Pomer výkonu k hmotnosti je na úrovni 2,66 kg na 1 konskú silu.
Voči bežnej verzii AMG GT je vynovené R iba málo zmenené v exteriéri a interiéri. Predná časť s mriežkou chladiča vytvára výrazný „žraločí nos“. Maska chladiča s 15 chrómovanými zvislými „plutvami“ pripomína Mercedes-Benz 300 SL z 50-tych rokov minulého storočia.
Široký predný „splitter“ znižuje vztlak na prednej náprave. Ďalšie vzduchové clony sú na prednej časti, ktoré zlepšujú hodnotu súčiniteľu odporu vzduchu cx. Pre lepšie chladenie motora a bŕzd ponúka novinka nové vložky v podbehoch so špeciálnymi vzduchovými štrbinami.
Aktívna aerodynamika pri rýchlosti 80 km/h v režime Race posunie uhlíkový spojler v prednej časti nižšie o 40 mm a zmení prúdenie vzduchu. Pomocou „Venturiho“ efektu tak znižuje vztlak na prednej náprave o 40 kg pri rýchlosti 250 km/h.
Všetky aerodynamické úpravy boli najprv počítačovo simulované a neskôr testované v aerodynamickom tuneli. Dlhé hodiny strávili technici na „zelenom pekle“ na okruhu Nürburgring.
Ak je predný spojler vysunutý, otvorí sa výstup z chladiča a vedie vzduch k dvojitým zadným difúzorom. To zlepšuje stabilitu zadnej nápravy a optimalizuje prúdenie vzduchu okolo zadnej časti vozidla.
Automobil stojí na 19- a 20-palcových diskoch, vpredu so šírkou 10J a vzadu až 12J. Predné pneumatiky majú rozmer 275/30 a zadné 325/30. Dizajn s 10-timi lúčmi je vyrobený exkluzívne pre verziu AMG GT R. Brzdové strmene sú farbené do kontrastnej žltej a brzdia vpredu 402 mm a vzadu 360 mm kotúče.
Pre zadné kolesá je podbeh voči bežnej verzii rozšírený o 57 mm. Všetky aerodynamické zmeny pomohli k lepšiemu prítlaku. Ten je tak pri najvyššej rýchlosti v porovnaní s AMG GT zlepšený o 155 kg.
Vylepšený vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,0 litra produkuje 430 kW (585 k) a krútiaci moment 700 Nm od 1 900 do 5 500 ot./min. Motor je spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou.
Automobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 318 km/h. Pohotovostná hmotnosť je podľa DIN len 1 555 kg. Priemerná spotreba podľa automobilky neprekročí 9,2 l/100 km.
Zadná náprava prebrala prvky z motoršportu. Ložiská v zadných trojuholníkových ramenách sú odolné voči opotrebovaniu a vďaka konštrukciu nemajú žiadnu vôľu. To znamená, že ani pri rôznom zaťažení kolesa sa nemení zbiehavosť alebo odklon.
Adaptívne tlmenie je riadené elektronicky a automaticky prispôsobuje tlmenie každého kolesa situácii na ceste. Tlmiace vlastnosti sú modulované dvoma ventilmi v každom telese tlmiča. Vodič má k dispozícii režimy Comfort, Sport a Sport Plus. Automobilka vyhlasuje, že režim Sport je ideálny pre jazdy na okruhu, ako napríklad Nürburgring.
V štandardnej výbave je na zadnej náprave nainštalovaný elektronicky riadený diferenciál s obmedzenou svornosťou. V interiéri nájdeme pádla pod volantom, dverové prahy alebo priečniky v batožinovom priestore vyvedené do lesklej čiernej farby.
Záujemcovia si na novinku však budú musieť počkať. Oficiálny štart predaja je naplánovaný na 21. novembra 2016. Prvé vozidlá prídu v Európe k zákazníkom až v marci 2017.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov