Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Peugeot 3008: Pokročilé SUV

Veľmi očakávaný model Peugeot 3008 vstupuje na trh SUV v segmente C, ktorý je najrýchlejšie rastúcou kategóriou vo všetkých regiónoch sveta.

Prichádza so silnými tromfami pre náročnú klientelu vyhľadávajúcu nové zážitky. Chce sa odlíšiť jednak mimoriadnym Peugeot i-Cockpitom® poslednej generácie, výnimočne inšpiratívnym dizajnom, optimalizovaným tvarom karosérie alebo high-tech výbavou. Nový Peeugeot 3008 má ambíciu stať sa hlavným aktérom na trhu v segmente SUV.  Pre značku Peugeot sa má nový modelový rad stať jeho celosvetovým symbolom. Má byť hviezdou stánku PEUGEOT na nasledujúcom autosalóne Mondial de Paris, kde bude predstavené verejnosti pred jeho uvedením na trh.

Peugeot 3008 - 004      Peugeot 3008 - 002

Ponúka prívetivú kabínu, ktorá môže byť prispôsobená želaniam majiteľa. A najlepšie zodpovedá takýmto želaniam Sport Utility Vehicle – SUV, ktorého koncept prekonal svoj názov a vytvoril novú legendu.Značka Peugeot chce s novým modelom SUV 3008 byť stabilnou súčasťou segmentu v súlade s jej najlepším know-how.

Veľkolepá, takmer futuristická palubná doska okamžite upúta zrak. Táto dômyselná a technologická zostava je poslednou generáciou PEUGEOT i-Cockpit®, nového konceptu, ktorý prepísal zvyčajné kódy kabíny vo vozidle. Zdá sa, že všetko je tu pre väčšie potešenie a lepšiu koncentráciu vodiča vo vyslovene high-tech schránke. Vodič môže naplno využívať dynamické vlastnosti svojho SUV najmä vďaka podpore mnohých asistenčných systémov pri riadení, ktoré má k dispozícii. Tieto ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) – systémy pomoci pri riadení poslednej generácie znižujú nebezpečenstvo na ceste prostredníctvom arzenálu bezpečnostných zariadení.Dizajn interiéru nového SUV 3008 je unikátny na trhu. Kvalita vyhotovenia je veľmi vysoká a technológie, ktoré sú na palube, sľubujú veľa.Tento dojem pokračuje aj v exteriéri.

Peugeot 3008 - 006       Peugeot 3008 - 001

Navyše ťaží z optimalizovanej architektúry. S vonkajšími rozmermi, ktoré sa nachádzajú v strede trhu,  ponúka vnútorný objem patriaci medzi najveľkorysejšie v segmente.

Tak, ako vnútorný priestor kabíny, aj objem kufra sa výrazne zlepšil v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Predstavuje objem 520 l VDA 210, pričom má jednu z najnižších nakladacích hrán v segmente.

Táto optimalizovaná architektúra prináša aj výraznú zmenu v hmotnosti. Nová platforma EMP2 spolu so skutočnou optimalizáciou pomeru hmotnosť/objem/výkon na všetkých úrovniach, umožňuje znížiť hmotnosť priemerne o 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Prevádzková hmotnosť rôznych verzií nového SUV 3008 začína na 1 325 kg s benzínovým motorom a 1 375 kg s dieselovým motorom.

Výkonné motorizácie

Práca, ktorá bola vykonaná na architektúre vozidla a zníženie hmotnosti sú kľúčovým faktorom pri snahe o neustále znižovanie spotreby a emisií  CO2. Ale nie jediným. Aerodynamický dizajn a optimalizácia vonkajších rozmerov umožňuje vykázať vynikajúce SCx  0,76 m2 (na najlepších verziách). A používanie  17’’ a 18“ pneumatík s Ultra nízkym valivým odporom  (UBRR), alebo  19’’ zúžených (205 55 R19) pneumatík prispieva k účinnosti nového PEUGEOT 3008.

Nové Peugeot 3008 poháňajú výkonné zážihové aj vznetové motory, ktoré spĺňajú európsku normu EURO 6.1 a sú ultra úsporné.

Všetky benzínové motory  patria medzi Best in Class vo svojej kategórii výkonu. Motor 1,2 L PureTech 130 S&S vykazuje emisie od 115g CO2/km a 1,6 L THP 165 S&S EAT6 len 129 g/km CO2.

V ponuke sú motory:

* 1,2 L PureTech 130 S&S BVM6 v štandardnej verzii a vo verzii s veľmi nízkou spotrebou

* 1,2L Puretech 130 S&S EAT6

* 1,6L THP 165 S&S EAT6

Technológia BlueHDi umožňuje dieselovým motorom dosiahnuť emisie medzi 100 a 121 g/km CO2  pre výkony 100, 120 et 150 k. Verzie motorov 1.6L BlueHDi a 2.0L BlueHDi patria tiež medzi najlepšie na trhu:

  • 1,6L BlueHDi 100 S&S BVM5
  • 1,6L BlueHDi 120 S&S BVM6 v štandardnej verzii a vo verzii s veľmi nízkou spotrebou
  • 1,6L BlueHDi 120 S&S EAT6
  • 2,0L BlueHDi 150 S&S BVM6
  • 2,0L BlueHDi 180 S&S EAT6

Optimalizovaná architektúra

Nové SUV Peugeot 3008 nie je len pekné na pohľad s veľkými kolesami a svetlou výškou 22 cm., ale je aj pozoruhodne premyslené, navrhnuté tak, aby jeho výkon patril medzi najlepšie na trhu a zodpovedal renomé značky.

S dĺžkou 4,45 m sa nachádza v srdci segmentu. A hoci je o 8 cm dlhšie oproti predchádzajúcej generácii, tento priestor navyše sa premietol do rázvoru – a teda do priestoru kabíny – ktorý sa predĺžil o 62 mm oproti predchádzajúcej verzii na 2 675 mm. Tento rázvor patrí medzi najdlhšie na trhu. Pri šírke 1,84 m (identická s predchádzajúcou generáciou, ale poskytuje viac vnútorného priestoru) má nový model 3008 výšku 1,62 m (vrátane strešných líšt), čo je kľúčový faktor pre aerodynamické vlastnosti, pričom zaručuje cestujúcim dostatok priestoru nad hlavou.

V interiéri boli všetky rozmery pre cestujúcich zlepšené v porovnaní s predchádzajúcou generáciou: priestor na nohy vzadu: +24mm, šírka na lakte vpredu: + 17 mm, šírka na lakte vzadu: +4 mm, priestor na hlavu vzadu: + 36 mm…Rovnako aj objem kufra sa výrazne zvýšil: 520 litrov VDA 210 pod roletkou je takmer o 90 litrov väčší v porovnaní s predchádzajúcou verziou (432 l VDA). Veľká modularita mu umožňuje zvýšiť objem až  na 1 580 litrov!

Optimalizácia architektúry sa spája s výrazným poklesom hmotnosti v priemere o takmer 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Na dosiahnutie tohto výsledku bol každý vyrobený diel, každá použitá technika, podrobená legitímnej koncepcii, ktorá umožnila maximálne znížiť celkovú hmotnosť v  záujme zníženia spotreby, zlepšenia pasívnej bezpečnosti a dynamických vlastností vozidla.

Nový Peugeot 3008 bude verejnosti prvý raz predstavený na autosalóne Mondial de’Automobile de Paris 2016 a jeho predaj začne v októbri tohto roku.

Peugeot (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov