Porsche 718 Cayman a Cayman S
Porsche predstavilo štvrtú generáciu modelu Cayman. Pár týždňov po debute novej 718 Boxster prichádza aj 718 Cayman.
Novinka od svojho súrodenca preberá pohonné jednotky. Základnou motorizáciou je teda štvorvalec s usporiadaním valcov boxer s objemom 2,0 litra, maximálnym výkonom 220 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm.
Výkonnejší z dvojice motorov má zasa objem 2,5 litra. Ponúka maximálny výkon 257 kW (350 k) a maximálny krútiaci moment 420 Nm. Motor je osadený turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, ktoré používa Porsche pre zážihové motory ako jediná automobilka na svete.
Základná verzia s prevodovkou PDK a voliteľným balíkom Sport Chrono Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a Cayman S v rovnakej konfigurácii za 4,2 sekundy.
Maximálna rýchlosť Caymanu je 275 km/h, verzia S pridá ďalších 10 km/h. Konštruktéri upravili na novinke aj podvozok. Zmenené sú pružiny, stabilizátory a aj riadenie. Zadné pneumatiky sú voči predchodcovi o pol palca širšie.
Balík Sport Chrono Package zníži svetlú výšku o 20 mm a umožní tiež nastaviť vozidlo do jedného z režimov Normal, Sport, Sport Plus a Individual. Predné brzdové kotúče majú priemer 330 mm a zadné 299 mm. Tento systém bol predtým použitý v minulej generácii Cayman S. Nový Cayman S využíva štvorpiestikové strmene z 911 Carrera.
Predná časť spolieha na zmenené predné bi-xenónové svetlomety, ktoré majú v rohoch štvorbodové LED denné svietenie. Výrazné bočné prahy sú kontrastom k zadným svetlometom s trojrozmernou technikou. V interiéri je nová prístrojová doska a krásny volant v dizajne 918 Spyder.
Do sériovej výbavy okrem iného pribudol aj systém PCM (Porsche Communication Management). Za príplatok je dostupný navigačný systém s hlasovým ovládaním. S modulom Connect Plus pribudnú tiež informácie o dopravnej situácii v reálnom čase. Predajcovia prijímajú objednávky už teraz. Prvé modely prídu k zákazníkom na konci septembra.
MM, Porsche
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov