Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Toyota Hilux

Motoristickí nadšenci iste poznajú model Hilux aj z populárnej relácie Top Gear, kde ho vyhlásili za nezničiteľný automobil. Toyota si je vedomá kvalít vozidla a na autosalóne v Ženeve predstavila novú generáciu.

Toyota Hilux je na trhu takmer 50 rokov. Prvýkrát ju predstavili v roku 1968 a o rok neskôr ju začali ponúkať tiež na starom kontinente. Tento obľúbený pick-up získal na celom svete viac ako 16 miliónov zákazníkov.

V Európe v minulom roku predali 34 tisíc Hiluxov, čo je v jeho segmente podiel 23,1 %. Nový Hilux je dlhý 5 335 mm, široký 1 855 mm a vysoký 1 815 mm. Robustný nárazník kombinuje jednotnú mriežku chladiča s dizajnovými svetlometmi.

Vodorovný pruh v hornej časti svetiel tvorí pás LED, ktorý slúži na denné svietenie. Za príplatok sú dostupné v tomto segmente nevídané LED svetlomety. Lichobežníková mriežka chladiča nesie dizajnérsky jazyk spoločnosti Toyota.

Toyota Hilux Toyota Hilux

K dispozícii je verzia Extra Cab alebo Double Cab. Na výber sú dizajnové kolesá s priemerom 17 alebo 18 palcov. Dôležitou vlastnosťou pick-upu je jeho nákladový priestor. Ten je v novom Hiluxe široký až 1 645 mm.

Toyota ponúka 5 základných farieb a 3 nové: Orange Spice, Volcano Red a Hydro Blue. V interiéri nájdeme prvky, ktoré poznáme z osobných vozidiel Toyota. Systém Smart Entry kombinuje funkčnosť a odolnosť Hiluxu.

Toyota Hilux Toyota Hilux

Za príplatok je dostupný multimediálny systém so 7-palcovým dotykovým displejom. Prístrojový panel má v strede 4,2-palcový informačný displej. Audio systém ponúkne až 6 reproduktorov. Osvetlenie prístrojového panelu je v modrej farbe.

Na pohon slúži vynovený 2,4-litrový vznetový 4-valec. Maximálny výkon je 110 kW (150 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm od 1 600 do 2 000 ot./min. Pre pohon zadných kolies je určená 6-stupňová manuálna prevodovka.

Toyota Hilux Toyota Hilux

Automobily s pohonom všetkých kolies budú mať v opcii tiež 6-stupňovú automatickú prevodovku. Maximálna rýchlosť je 170 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Hilux za 13,2 s (manuálna prevodovka) alebo 12,8 s (automatická prevodovka).

Priemerná spotreba voči predchodcovi klesla na 7,1 l/100 km, čo zodpovedá hodnote emisií CO2 187 g/km. Rebrinový rám ponúka o 20 % lepšiu torznú tuhosť. Toyota ponúka za príplatok predkolízny systém PCS, asistent pred vybočením z pruhu LDA alebo automatické diaľkové svetlomety AHB.

MM, Toyota

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov