Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Jaguar F-Type SVR

Prednedávnom sme vás informovali o pripravovanej novinke z dielne Jaguaru. Automobilka na autosalóne v Ženeve už oficiálne predstavila najvýkonnejší variant modelu F-Type.

Jaguar F-Type je roadster, ktorý zaujme vo všetkých verziách. Donedávna najvýkonnejší typ F-Type R s výkonom 405 kW (550 k) však konštruktérom z Jaguaru neprišiel ako plnohodnotný konkurent pre konkurenčné roadstery.

Na autosalóne v Ženeve tak predstavili verziu SVR, ktorá bude dostupná vo verzii kupé aj kabriolet. Pohonnou jednotkou zostáva vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 5,0 litra. Maximálny výkon zdvihli na 423 kW (575 k) pri 6 500 ot./min.

Jaguar F-Type SVR Jaguar F-Type SVR

Krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm v rozmedzí 3 500 až 5 000 ot./min. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a vďaka pohonu všetkých kolies zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy.

Maximálna rýchlosť kupé je 321 km/h a verzia kabriolet zvládne maximálne 313 km/h. V prednom nárazníku sú upravené a zväčšené prívody chladiaceho vzduchu. Výfukový systém je vyrobený z titánu a zníži hmotnosť o 16 kg.

Jaguar F-Type SVR Jaguar F-Type SVR

V porovnaní s nerezovým výfukovým systémom v modeli F-Type R zvýši nový výfuk tepelný odpor a tak je hrúbka steny len 0,6 mm. Pri koncovom tlmiči sú výfukové ventily, ktoré sú tiež z titánu a vyrobia nezabudnuteľný zvuk.

Automobil stojí na 20-palcových diskoch s prednými plášťami 265/35 a zadnými s rozmerom 305/30. Pohotovostná hmotnosť kupé je 1705 kg a kabriolet pridá ďalších 15 kg. Priemerná spotreba je podľa automobilky vcelku reálnych 25 l/100 km.

Jag_FTYPE_SVR_Coupe_Track_170216_13_LowRes Jaguar F-Type SVR

Technici tiež vylepšili elektronický aktívny diferenciál vzadu, ktorý optimálne prerozdeľuje krútiaci moment medzi pravé a ľavé koleso. Vodič má k dispozícii jazdné režimy Dynamic, TracDSC alebo úplne vypnutú kontrolu stability DSC.

Predné zavesenie má dvojité lichobežníkové uchytenie kolesa. Obdobný systém je tiež na zadnej náprave. Keramické brzdové kotúče a strecha z karbónových vlákien sú v príplatkovej výbave. Technici tiež vylepšili zadný stabilizátor.

Predné brzdové kotúče majú priemer 380 mm a vzadu sú 376 mm kotúče. Keramické kotúče majú priemer 398 mm vpredu a 380 mm vzadu. Vpredu sú 6-piestikové a vzadu 4-piestikové strmene. Zadný spojler sa nastavuje podľa rýchlosti vozidla.

Športové sedadlá majú kožené čalúnenie a kontrastné prešívanie. Za príplatok je dostupný audio systém Meridian s výkonom 380 alebo 770 W. Základná cena pre kupé je 110 000 libier a kabriolet štartuje na 115 485 libier.

MM, Jaguar

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov