Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Audi SQ7

Po prvýkrát bude v ponuke najväčšieho SUV od Audi prívlastok S. Audi SQ7 prichádza s trikrát preplňovaným motorom, obdobne ako konkurenčné BMW.

Minulá generácia Audi Q7 mala v ponuke technickú lahôdku v podobe vznetového vidlicového dvanásťvalca, ktorý bol prvý a asi aj posledný vznetový dvanásťvalec v osobnom vozidle. Športovo ladená verzia SQ7 však neexistovala.

Konkurencia z Mníchova prišla s trikrát preplňovaným radovým šesťvalcom a Audi vracia úder s trikrát preplňovaným vidlicovým osemvalcom. Zo zdvihového objemu 4,0 litra získali technici 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm od 1 000 do 3 250 ot./min.

Audi SQ7 TDI Audi SQ7 TDI

Ten už takmer dorovnáva nadvládu dvanásťvalca TDI, ktorý disponoval 1 000 Nm. Podľa Audi bol osemvalec vyvinutý od základov. Voči BMW však nevyužíva 3 nerovnomerne veľké turbodúchadlá.

Audi používa 2 turbodúchadlá, z ktorých 1 „pracuje“ pri nízkom a strednom zaťažení a druhé pri vysokom. Elektricky poháňaný kompresor zvyšuje efektivitu motora v nízkych otáčkach, kedy roztáča najmenšie turbodúchadlo.

V novom cykle merania spotreby NEDC spotrebuje SQ7 len 7,4 l/100 km. To zodpovedá hodnote emisií CO2 194 g na km jazdy. Ďalšou novinkou je použitie 48 V elektrického systému, ktorý je potrebný pre prácu elektrického kompresora.

Ten je unikátom v automobilovom priemysle a je umiestnený v sacom potrubí hneď za medzichladičom stlačeného vzduchu. Bez nutnosti využitia energie z výfukových spalín je odozva na roztočenie kompresora okamžitá. Maximálny výkon EPC kompresora je 7 kW.

Audi SQ7 TDI Audi SQ7 TDI

Maximálnu energiu dodá kompresor za 250 milisekúnd a môže sa točiť až 70 000 ot./min. Premiéru vo vznetovom motore Audi má tiež systém AVS (Audi Valvelift system). Na sacej vačke jeden obrys podporuje plnenie vzduchu od EPC kompresora a druhý optimalizuje plnenie valcov.

Na výfukovej vačke umožňuje tento systém aktiváciu jedného alebo druhého turbodúchadla. Nový 48 V systém využíva vlastný lítium-iónový akumulátor, ktorý má hodnotu 470 Wh (Watt hodiny). Prevodník AC/DC spája 48 a 12 V elektrický systém.

Motor využíva turbodúchadlá umiestnené v strede medzi valcami, ktoré zvierajú uhol 90 °. Systém Common-Rail pracuje so vstrekovacím tlakom až 2 500 bar. Oxidačný katalyzátor je spojený so systémom SCR.

Osemvalec prenáša krútiaci moment na všetky 4 kolesá cez prepracovaný 8-stupňový automat Tiptronic. Medzinápravový samosvorný diferenciál prerozdeľuje krútiaci moment podľa aktuálnych potrieb.

Audi SQ7 TDI Audi SQ7 TDI

V sérii stojí SQ7 na 20-palcových diskoch s pneumatikami 285/45. V ponuke sú disky s priemerom až 22 palcov. Novinkou je elektromechanická stabilizácia nakláňania karosérie. Elektromotor s planétovou prevodovkou oddeľuje 2 polovice stabilizátora.

Na nerovnom povrchu sú obe polovice oddelené. Počas športovej jazdy sa aktívne spájajú a zabraňujú tak náklonom karosérie. Exteriér sa líši od bežného modelu novou maskou chladiča s dizajnom S.

Kryty spätných zrkadiel a niektoré elementy sú v leštenom hliníku. V sériovej výbave sú LED predné svetlomety, za príplatok Audi dodáva LED Matrix svetlomety s 30 jednotlivými diódami. Zadné svetlá tiež využívajú techniku LED.

V interiéri pribudne za príplatok dostupný virtuálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca. LED svetlovody pripravia ambientné osvetlenie celého interiéru. Audi prijíma objednávky na novinku od jari, základná cena je 89 900 €.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov