Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz E je na trhu už 80 rokov

Mercedes-Benz pomenoval automobily vyššej strednej triedy názvom E len nedávno, v roku 1993. Predchodcovia však existovali už niekoľko dekád dozadu.

Trieda E získala na tohtoročnom autosalóne v Detroite nového zástupcu. S kódovým označením W213 prichádza do predaja moderný automobil, ktorý v niektorých disciplínach predbehol aj luxusnejšiu triedu S.

Ako to však bolo v minulosti? Názov E-Class vznikol v roku 1993, kedy generácia w124 získala s druhým faceliftom modernejší dizajn. Od toho roku sú všetky vozidlá z vyššej strednej triedy od automobilky Mercedes-Benz s prívlastkom E.

Predchodcovia tu však boli už od roku 1936. Úplne prvým zástupcom triedy E môžeme nazvať Mercedes-Benz 170 V, ktorý predstavili vo februári 1936. Na medzinárodnej výstave v Berlíne tak vznikol prvý základ budúcej silnej generácie vozidiel z vyššej strednej triedy.

Interné označenie W136 predstavovalo úplne nové automobil. Podvozok bol založený na rúrkovom ráme v tvare písmena X, ktorý bol odolnejší voči krúteniu a mal o 80 kg nižšiu hmotnosť voči bežnému rámu.

Mercedes-Benz 170 V (w136) Mercedes-Benz 170 V (w136)

Na pohon slúžil nový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,7 litra, ktorý produkoval 28 kW (38 k). Predchádzajúci šesťvalec mal väčší zdvihový objem a nižší výkon o 4 kW (6 k). Voči iným modelom zvýšili tiež maximálnu rýchlosť o 18 km/h.

Model 170 V bol označený za jedno z najpohodlnejších vozidiel svojej doby. Nezávislé zavesenie kolies a dlhý rázvor zabezpečovali pohodlné cestovanie. Vyvážený štvorvalec tiež dosahoval nízke vibrácie blížiace sa šesťvalcovému motoru.

Mercedes-Benz 170 V (w136)

V ponuke bol ako dvojdverový a štvordverový sedan, štvordverový kabriolet, roadster alebo otvorený Tourer. Pre komerčné využitie ponúkali dodávkovú nadstavbu. Mercedes-Benz 170 V bol obľúbený hneď od začiatku predaja.

Automobilka predala 91 048 kusov 170 V do roku 1942, kedy ho z výrobných pásov vytlačili lietadlá a motory pre nacistické Nemecko. Opätovná výroba začala už v máji 1946 so sanitkami a dodávkami. Osobné vozidlá začali schádzať z výrobných pásov až v júli 1947.

Produkcia modelu 170 V pokračovala do roku 1953. Po druhej svetovej vojne vyrobili 49 367 kusov, čo spolu predstavuje 140 415 modelov 170 V. Trieda E tak má nezmazateľných predchodcov, ktorí jej vytvorili cestu k modernému automobilu.

MM, Mercedes-Benz

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov