Nízka pohotovostná hmotnosť bola donedávna doménou len najmenších automobilov. Výrobcovia však dobre vedia, že znižovaním pohotovostnej hmotnosti získajú viacero výhod. Nissan sa chce touto cestou uberať už v tomto roku.
Prvým dôležitým aspektom zníženia pohotovostnej hmotnosti je nižšia spotreba paliva. Nespochybniteľnou výhodou je tiež lepšia ovládateľnosť, jazdné vlastnosti alebo nižšie opotrebenie pneumatík.
Negatívnou vlastnosťou je relatívne nižšia bezpečnosť v podobe nižšej kinetickej energie vozidla. Tento aspekt je však v súčasnosti spochybniteľný používaním vysokopevnostnej ocele a premyslených deformačných zón.
Nissan pripomína, že s plánom znižovania pohotovostnej hmotnosti svojich vozidiel pokračuje. Prvotným výsledkom bude materiál s „priekopníckym“ zložením, ktorý použijú na výrobu podlahy vozidiel budúcnosti.
Spoluprácou s britským dodávateľom získa automobilka prístup k materiálom z letectva alebo kozmonautiky. Nový X-Trail je už dnes voči predchodcovi „ľahší“ o 90 kg a model Qashqai o nezanedbateľných 40 kg.
S použitím pevnejších a ľahších materiálov tak môžu mať nové vozidlá viac doplnkovej výbavy pri nezmenenej pohotovostnej hmotnosti. Na novom projekte pracuje spoločnosť Nissan v rámci skupiny LX.
Jej členmi sú výrobcovia automobilov a výskumné inštitúcie pod vedením spoločnosti Sigmatex. Program LX je financovaný inštitúciou Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative, ktorú založila britská vláda pre podporu dodávateľských reťazcov.
MM, Nissan
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov