Mercedes-Benz Vision Tokyo
Na autosalóne v Tokyu predstavili automobilky niekoľko zaujímavých konceptov. Mercedes-Benz tu predstavil Vision Tokyo, ktorá môže predurčiť smer futuristického dizajnu tejto automobilky.
Na nové koncepty, ktoré predstavia na autosalónoch, sú zvedaví všetci. Futuristickú štúdiu Vision Tokyo však od Mercedesu-Benz čakal málokto. Ide o jedinečný automobil s priestranným interiérom, ktorý predurčuje futuristický dizajn budúcich modelov.
Mercedes-Benz Vision Tokyo tiež vzdáva úctu metropole Japonska. Na ploche o veľkosti Paríža žije štvornásobne viac ľudí a tak je priestor veľmi dôležitým kritériom vo všetkých oblastiach. Gordon Wagener, šéfdizajnér Daimleru AG, prezradil, že koncept je obrazom automobilového „salónika“ pre veľkomestá budúcnosti.
Automobil je určený pre generáciu, ktorá vyrástla po roku 1995. Vo výbave tak nájdeme digitálne pripojenia všetkých možných typov. Počas každej jazdy sa pomocou algoritmov koncept vyvíja a spoznáva štýl svojich cestujúcich.
Na exteriéri sú výrazné modré osvetlené plochy a 26-palcové disky kolies. Elektrický pohon zabezpečí bezhlučný chod štúdie. Plutvička na streche umožní autonómnu jazdu a obsahuje aj 360-stupňovú kameru.
Vision Tokyo nemá čelné sklo ale súvislú sklenenú plochu. Predné svetlomety sú posunuté až na okraj vozidla. V zadnej časti sa zobrazujú rôzne piktogramy. Pri počúvaní hudby digitálne pole zobrazuje charakteristiku zvuku ako zvukový analyzátor.
Zadné sklo má po obvode LED prvky, ktoré vytvárajú efekt vizuálnej hĺbky. Tieto prvky môžu tiež nahradiť bočné smerovky alebo svetlomety. Dĺžka konceptu je na pomery mestského automobilu veľká. Štúdia má rozmery 4 803 mm x 2 100 mm x 1 600 mm.
Cez dvere na ľavej strane môže do vozidla nastúpiť až 5 cestujúcich. Vyklápanie dvier je nahor, ideálne pre stiesnené mestské podmienky. Cestujúci nesedia na sedadlách ale na veľkých oválnych „gaučoch“.
Posádka tak môže využiť autonómne jazdenie. V tomto režime spolu komunikujú a majú kontakt tvárou v tvár. Perforované sedadlá sú podsvietené a za cestujúcimi sú ďalšie LED obrazovky. Koncept umožní tiež neautonómne jazdenie.
Z gauča je možné uvoľniť jedno sedadlo a volant presunúť z pohotovostnej do jazdnej polohy. Do konceptu Vision Tokyo umiestnili pohon na palivové články, v ktorom vidí Mercedes-Benz budúcnosť. Celkový dojazd elektrohybridu bude 980 km. Na elektrinu z akumulátora prejde 190 km a na elektrinu generovanú z palivových článkov prejde približne 790 km.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov