Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Audi S4 a S4 Avant

Na autosalóne vo Frankfurte predstavili zástupcovia Audi nový model A4. Popri bežných verziách mala výstavnú premiéru tiež verzia S4 a S4 Avant. Novinka prichádza s novým motorom a novými technológiami.

Na najvýkonnejšiu verziu RS4 musíme čakať ešte niekoľko mesiacov a tak budú verzie S4 a S4 Avant najrýchlejšími modelmi v aktuálnej generácii A4. Audi má skúsenosti s vývojom športových verzií S už viac ako 20 rokov.

Podľa Dr. Ulricha Hackenbergera, člena predstavenstva Audi za technický vývoj, je úspechom kombinácia pohonu quattro, decentného dizajnu a najmodernejšieho pohonu. Motor v novom S4 a S4 Avant má zdvihový objem 3,0 litra.

Maximálny výkon je 260 kW (354 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 500 Nm v rozmedzí otáčok od 1 300 do 4 500. Motor prekonáva predchodcu v oblasti výkonu, krútiaceho momentu a ponúkne nižšiu spotrebu paliva.

Modely S4 a S4 Avant zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. S vyšším výkonom je však voči predchodcovi nový 3,0 TFSI motor úspornejší. Priemerná spotreba sedanu je len 7,4 l/100 km.

Audi S4
Audi S4
Audi S4
Audi S4

Krútiaci moment poháňa kolesá cez novú 8-stupňovú automatickú prevodovku Tiptronic. Pohon quattro využíva medzinápravový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy.

V závislosti na povrchu môže preniesť na prednú nápravu 70 % a na zadnú nápravu 85 % krútiaceho momentu. Vo voliteľnej výbave je k dispozícii športový diferenciál, ktorý lepšie rozdelí krútiaci moment medzi zadnými kolesami.

Konštruktéri tiež prepracovali podvozok. Predná aj zadná náprava využíva 5-prvkové zavesenie kolies. Elektromechanický posilňovač riadenia prenáša aktuálnu odozvu z vozovky do volantu. Za príplatok je k dispozícii s reguláciou otáčok v závislosti na rýchlosti vozidla.

Svetlá výška je o 23 mm nižšia voči sériovej A4. V štandardnej výbave je voliteľný program Audi Drive Select, ktorý upraví reakcie motora, riadenia, prevodovky a športového diferenciálu. Automobil stojí na 18-palcových diskoch s pneumatikami 245/40 R18, za príplatok sú k dispozícii 19-palcové disky.

Sedan má pohotovostnú hmotnosť 1 630 kg, Avant 1670 kg. Špeciálny predný, zadný nárazník a bočné panely prezradia zameranie vozidiel. V interiéri sú niektoré doplnky lakované matnou šedou farbou pre zvýraznenie športovej atmosféry.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov