DS 3 DSport: vreckový rýchlik
DS 3 DSport je síce malý vonkajšími rozmermi, no veľký radosťou, ktorú poskytne športovo naladenému vodičovi.
Značka DS sa postupne stáva synonymom neopozeraného dizajnu, dostupnej miery luxusu a dobrých jazdných výkonov. DS 3 s dĺžkou pod štyri metre je typickým mestským automobilom tejto kategórie. Vo verzii DSport je vybavený napr. veľmi peknými, 17- palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny, výbornými a krásnymi športovými sedadlami, hliníkom upravenými pedálmi, dvojitou chrómovou koncovkou výfuku, full LED xenónovými svetlometmi, 3D LED zadnými svetlami, cúvacou kamerou a senzormi, navigačným systémom so 7- palcovou obrazovkou a pod. Toto všetko robí z DS 3 veľmi štýlový malý športiak, bohato vybavený na každodenný život slušne zarábajúceho a moderne vyzerajúceho súčasníka.
Kto k tomuto všetkému potrebuje ešte drsný, až agresívny vzhľad, určite sa aspoň zamyslí nad balíkom výbavy Red Edition. Čo obsahuje? Čiernu farbu karosérie Perla Nera, červenú strechu (odtieň Aden), rovnako červený zadný športový spojler (motor THP 165 k), obrubu prednej masky, znak Citroën na prednej maske, kryty spätných zrkadiel, stred zliatinových diskov a červený dekór palubnej dosky. Výsledok je opticky ešte lepší, než sa zdá z vyrátania výbavy. Napokon, presvedčte sa na fotografiách.
Prinajmenej rovnako dôležité ako vzhľad sú jazdné vlastnosti. Prekvapujúco, sú ešte športovejšie, než chrabrý výzor vozidla. Benzínový štvorvalec s výkonom 121 kW (165 k) je pružný, kultivovaný, tichý, no tiež razantný a potentný. Prevodové stupne síce nie sú pretekársky krátke, no vďaka tomu dosiahnete 100 km/h už na dvojke, čo je veľmi príjemné pri predbiehaní v bežnej premávke. Čím ostrejšie s DS 3 DSport jazdíte, tým lepšie sa cíti a maximálne dynamická jazda serpentínami je komfortným športovým zážitkom. Daňou zaň je však tvrdosť pruženia, ktorá na zlých cestách vodičovmu pozadiu nič neodpustí, no súčasne ho presvedčí o veľmi dobre odvedenej práci konštruktérov i robotov vo výrobných halách.
DS 3 DSport Red Edition
CENA [základ/verzie od/test] 13 490 / 15 490 / 17 490 €
MOTOR:
Vpredu priečne uložený prepĺňaný štvorvalec, 16 ventilov, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 121 kW (165 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 400 ot.min-1. Emisie CO2 129 g/km.
JAZDNÉ VÝKONY, SPOTREBA:
0 – 100 km/h za 7,5 s, vmax = 190 km/h, priemerná spotreba podľa výrobcu / počas testu 5,6 / 7,7 l/100 km
KAROSÉRIA:
Samonosná oceľová, trojdverový hatchback, d/š/v 3 984/1 994/1 483 mm, rázvor osí náprav 2 452 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1 470 / 1 470 mm, objem palivovej nádrže 50 l, prevádzková hmotnosť 1 225 kg, užitočné zaťaženie 380 kg, obj. batožinového priestoru 285 – 980 l
Dalibor Klíma, foto: Juraj Hrivnák
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov