Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Najžiadanejším mercedesom je Trieda E

Mercedes-Benz odovzdal zákazníkom viac ako 13 miliónov modelov sedan a kombi modelového radu Trieda E.

Trieda E je najpredávanejším vozidlom v histórii značky Mercedes-Benz. Potvrdil to aj Ola Källenius, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars. „S počtom viac ako 13 miliónov expedovaných sedanov a kombi je segment Triedy E základným kameňom našej stratégie rastu Mercedes-Benz 2020“, zdôraznil Källenius.

????????????????????       ??????????????????????????????????????????????????????????????????????

Sedan a kombi Triedy E s počtom 257 571 predaných jednotiek (+6,2 %) v uplynulom roku v rozhodujúcej miere prispeli k dobrému výsledku v odbyte. Sedan dosiahol v roku 2014 okrem iného aj rekordný predaj v Číne a Južnej Kórei. V máji 2015 zaznamenal sedan v Južnej Kórei opäť rekord (+22,4 %).

Výroba v Sindelfingene a Pekingu

Výroba Triedy E začala v roku 1947 v závode Sindelfingen, najväčšom výrobnom závode spoločnosti Daimler AG na svete. V globálnej výrobnej sieti divízie Mercedes-Benz Cars je Sindelfingen kompetenčným centrom pre osobné automobily najvyššej a luxusnej triedy. V roku 2006 sa výroba sedanu Triedy E začala aj vo výrobnom závode v Pekingu. Trieda E sa tak stala prvým vozidlom z dielne Mercedes-Benz, ktoré sa vyrába v Číne. Od roku 2010 sa v Pekingu vyrába dlhá verzia sedanu. Mercedes-Benz tak ešte viac napĺňa potreby zákazníkov na tomto dôležitom trhu.

Štyria z piatich chcú „éčko“

Sedan Triedy E sa na celom svete teší z mimoriadnej obľúbenosti: v máji 2015 sa pre tento model rozhodli štyria z piatich zákazníkov. Dôležitými trhmi sú USA a Čína. V máji 2015 išiel takmer každý druhý predaný sedan zákazníkom na niektorom z týchto dvoch trhov. V Európe a Nemecku hrá kombi dôležitú úlohu. Na domácom trhu sa predáva rovnako veľa modelov kombi ako sedanov.

Kombi Triedy E je mimoriadne obľúbená u obchodníkov. Na čínskom trhu ponúkaná dlhá verzia sedanu sa často využíva ako limuzína so služobným  šoférom, keďže zákazníci si vážia väčší priestor na nohy. V roku 2014 dosiahla miera dobytia trhu týmto modelom v Číne takmer 35 %. Hodnotou 40 % dosiahlo kombi vlani mimoriadne vysoký podiel v USA.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Obľúbené motorizácie a výbava

V máji 2015 sa model E 350 stal najpredávanejším sedanom Triedy E na celom svete. Rovnako veľmi žiadaný je aj model E 220 BlueTEC, ktorý vyniká svojou výbornou spotrebou. Nízka spotreba paliva zavážila u zákazníkov aj v prípade kombi a tí sa najčastejšie rozhodli pre modely E 200 BlueTEC alebo E 220 BlueTEC. V Číne je najpredávanejším modelom predĺžená verzia sedanu s motorizáciou E 260. Čo sa týka výbavy interiéru, medzi  mimoriadne obľúbené prvky patria aktívny asistent parkovania a vyhrievanie sedadiel pre vodiča a spolujazdca. Mnohí vodiči sa nechcú zriecť ani systému Intelligent Light System s technikou LED a palivovej nádrže s veľkým objemom.

Viacnásobne vyznamenaná

Trieda E sa vyznačuje najmä svojou nízkou stratou hodnoty. V rebríčku „Restwertriesen 2019“, ktorý každých šesť mesiacov zostavujú „Focus Online“ a inštitút na prieskum trhu „Bähr & Fess Forecast“, získal model E 350 BlueTEC ocenenie vozidla s najvyššou zostatkovou hodnotou svojej triedy. Štúdia o spoľahlivosti vozidiel (Vehicle Dependability Study – VDS) od spoločnosti J.D. Power, ktorá zisťuje dlhodobú kvalitu vozidiel po troch rokoch doby držania, vyhlásila Triedu E v jej segmente za víťaza roku 2015 v USA. Nemecká audítorská spoločnosť na kontrolu motorových vozidiel „DEKRA“ označila Triedu E v Správe o jazdených vozidlách 2015  (Gebrauchtwagenreport 2015) za „Najlepšiu zo všetkých tried“.

História úspechu má takmer 70 rokov

V roku 1947 zišiel z výrobného pásu typ 170 V ako prvý osobný automobil značky Mercedes-Benz povojnovej doby a založil dodnes neprerušený rad predchodcov Triedy E. V roku 1993 bolo zavedené označenie Trieda E s modernizáciou modelov konštrukčného radu 124. Generácia nasledovníkov, ktorá prišla na trh v roku 1995, priniesla so sebou novinku v dizajne: charakteristickú „tvár so štyrmi očami“. V tejto línii pokračoval aj nasledujúci konštrukčný rad z roku 2002 a priniesol mnohé novinky v oblastiach hospodárnosti a bezpečnosti. Aktuálna generácia Triedy E oslávila uvedenie na trh v roku 2009. Triedu E 2013 automobilka Mercedes-Benz komplexne vybavila novými hospodárnymi motormi, novými asistenčnými systémami a novou rečou tvarov.

MB (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov