Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Technické centrum Seatu pracuje už 40 rokov

Každá automobilka musí mať vlastné vývojové centrum. Seat v ničom nezaostáva a vývojové centrum v Španielsku oslavuje v týchto dňoch 40 rokov od svojho otvorenia.

Seat začal plánovať moderné vývojové centrum už pred 44 rokmi. Po prvotných plánoch a výstavbe, v roku 1975 otvorili jedno z najmodernejších centier na svete. Na ploche 130 000 m2 začalo pracovať 211 zamestnancov.

Seat Technical Centre (CTS) má v súčasnosti rozlohu 200 000 m2 a pracuje tu vyše 900 inžinierov a technikov. Do konca roka plánuje automobilka prijať nových ľudí a tak sa toto číslo zvýši až na 1 000 zamestnancov.

Vývojové centrum CTS počas 40 rokov neustále rástlo a vyvíjalo sa. Seat postavil v jeho blízkosti známu továreň Martorell (1993). V súčasnosti je to jedna z najmodernejších továrni na svete s výrobnou kapacitou 2 100 vozidiel denne.

V roku 2014 tu vyrobili 443 000 automobilov, ktoré Seat predáva v 75 krajinách sveta. CTS je zodpovedné za vývoj  modelov ako Leon, Ibiza, Toledo, Alhambra, Cordoba, Altea alebo Arosa.

Seat centrum CTS Seat centrum CTS

V centre tiež vyvíjali koncepty, ktoré patria medzi dedičstvo španielskej automobilky. Konštruktéri začínali s konceptom Ibiza Cabrio (1986), nasledovali Marbella Playa (1991), Cordoba Cabrio (1996), Cupra GT (2003), ALtea Freetrack (2007) alebo Ibiza Cupster (2014).

Proces výroby nového automobilu je zložitý. Od vytvorenia návrhu až po sériovú výrobu uplynie niekoľko rokov. Vývoj začína procesom navrhovania v Seat Design Centre. Dizajn je tiež jedným z najsilnejších marketingových nástrojov automobilky.

Dizajnové centrum vzniklo v roku 2007 a odvtedy už navrhlo niekoľko dizajnovo úspešných modelov. V súčasnosti sa centrum CTS zameriava aj na zníženie dopadu automobilového priemyslu na životné prostredie.

Seat v posledných 8 rokoch znížil emisie CO2 o 21 %. Približne 66 % z predaných modelov Seat má emisie CO2 pod 120 g/km. Spoločnosť investuje tiež do alternatívnych pohonov: Leon TGI a Mii EcoFuel.

MM, Seat

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov