Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda stanovila nový svetový rekord

Honda prednedávnom predstavila novú generáciu úsporných vznetových motorov 1,6 i-DTEC. Túto pohonnú jednotku začala používať vo viacerých modeloch vrátane Civica Tourer. Práve s týmto automobilom a motorom dosiahla dvojčlenná posádka rekordne nízku spotrebu paliva.

Známym eko jazdcom je Gerhard Plattner, ktorý na vozidlách Škoda dosahuje neuveriteľné nízke hodnoty priemernej spotreby. O podobný počin sa pokúsila posádka s vozidlom Honda Civic a výsledku sa nestačili čudovať.

Za volantom Hondy Civic Tourer sa striedali 2 členovia spoločnosti Honda´s European Research and Development, Fergal McGrath a Julian Warren. Ani jeden z vodičov nebol školený na úspornú jazdu a patrili do kategórie priemerných vodičov.

O to väčším prekvapením je dosiahnutá spotreba. Honda Civic Tourer s motorom 1,6 i-DTEC zvládla trasu dlhú 13 498 km za neuveriteľných 2,82 l/100 km. Honda tak stanovila Guinessov rekord v najnižšej priemernej spotreby paliva na tak dlhej trase so sériovým vozidlom.

Jubilejná Honda Civic Tourer nebola továrne upravená a mala všetky bežné prvky výbavy. Trasa dlhá 13 498 km viedla cez 24 krajín EU. Dvaja vodiči ju zvládli za 25 dní. Počas celej trasy museli zastaviť na čerpacej stanici len deväťkrát. Na jednu nádrž paliva tak prešli až 1 500 km.

Honda Civic Tourer rekord v spotrebe Honda Civic Tourer rekord v spotrebe

Palivo na celú cestu stálo 645 €. Jazda začala 1. júna v belgickom meste Aalst, kam sa vodiči po 25 dňoch opäť vrátili. Voči výrobcom udávanej spotrebe 3,8 l/100 km sa vzdialili o viac ako 25 %. V súčasnosti je bežný skôr opak s vyššou spotrebou o 25 % voči výrobcom udávanej spotrebe.

Rekord bol platný len v prípade, ak v automobile sedeli počas celej cesty obaja vodiči. Za volantom sa striedali približne každých 600 km a každý deň najazdili 7,5 hodiny. Pre uznanie rekordu mala Honda Civic GPS lokátor. K dispozícii tak boli aktuálne údaje o polohe a rýchlosti automobilu.

Každé tankovanie muselo byť do plna, aby sa zabránilo špekuláciám o poloprázdnej nádrži a nižšej hmotnosti. Pneumatiky boli nahustené na výrobcom predpísaný tlak a geometria vozidla nebola nijako upravená.

MM, Honda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov