Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Mercedes-Benz: nová trieda GLC

Po avizovanom zjednotení názvov modelov štutgartského výrobcu tento rok naozaj prebiehajú zmeny. Mercedes-Benz vynovil prvú generáciu triedy GLK  a už nesie označenie GLC.

Novinka má podobné črty s triedou C, z ktorej technologicky vychádza. Do príplatkovej ponuky sa dostanú asistenčné systémy a pomôcky známe z najnovšieho modelu strednej triedy od Mercedes-Benz.

Nový model využíva výrazne prepracované pohonné jednotky, vďaka ktorým klesla priemerná spotreba paliva v priemere o 19 %. Dizajn exteriéru sa približuje k modelu C, podľa ktorého dostal písmeno do označenia.

Vpredu dominujú výrazné svetlomety dostupné s LED technológiou. V nárazníkoch je integrovaná ochrana pred odlietajúcimi kamienkami. Na výber sú 3 typy nárazníkov: základná verzia, športový variant AMG a verzia určená do terénu s lepšími nájazdovými uhlami.

Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC

Konštruktéri predĺžili rázvor voči predchodcovi o 118 mm. K dispozícii sú disky s priemerom až 20 palcov. Anténa už nebude zabudovaná na streche ale v strešnom spojleri a spätných zrkadlách. Interiér má tiež bližšie k triede C.

K dispozícii sú rôzne audio systémy vrátane systému Comand Online. Vodič ich môže ovládať cez dotykové pole Touchpad. V zadnej časti sa zväčšil priestor na nastupovanie o nezanedbateľných 34 mm.

Zadná sklápateľná lavica sa rozdeľuje v pomere 40/20/40. Batožinový priestor má po novom objem 580 l. Maximálny objem po sklopení zadných sedadiel je 1 600 l. Najdlhšie prepravované predmety môžu mať dĺžku až 1 320 mm.

Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz GLC

Všetky nové motorizácie spĺňajú emisnú normu EU6. Najsilnejším motorom v ponuke bude na začiatku verzia GLC 350 e. Výkon spaľovacieho motora bude 155 kW (211 k) a elektromotora 85 kW (115 k). Automobil prejde na elektrický pohon 34 km a zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy.

Vďaka lepšej aerodynamike klesol súčiniteľ odporu vzduchu voči predchodcovi cx na 0,31. Konštruktéri tiež znížili pohotovostnú hmotnosť v priemere o 80 kg. V sériovej výbave je podvozok Agility Control s variabilným tlmením.

Za príplatok je k dispozícii podvozok Air Body Control, ktorý umožňuje zmeniť nastavenie podľa rôznych parametrov. S terénnym balíčkom zvýši tento systém svetlú výšku až o 50 mm a optimalizuje kontakt kolies s vozovkou.

Zákazník si bude môcť vybrať z najnovších asistenčných systémov známych z vyšších tried. Sériovo je dodávaný asistent pred kolíziou Collision Prevention Assist Plus. Novinkou bude možnosť zakúpenia HUD displeja.

MM, Mercedes-Benz

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov