Mazda má digitálnu servisnú knižku už 10 rokov
Servisná knižka je pre veľa zákazníkov „nepriestrelným“ záznamom o servisnej histórii vozidla. Automobilky sa preto snažia zjednodušiť prístup k nim a ponúkajú zákazníkom alternatívu v podobe digitálnej verzie.
Servisné knižky sa už niekoľko desaťročí používajú na záznam o opravách vozidla. Každodenným problémom je však ich ľahké falšovanie. Automobilky tak chcú prísť s novými lepšími typmi, ktoré by boli voči falšovaniu imúnnejšie.
Mazda preto začala pred 10. rokmi používať takzvanú digitálnu formu servisnej knižky (Digital Service Record). V súčasnosti oslavuje automobilka výročie jej zavedenia v Európe.
V roku 2005 ho Mazda ponúkala k modelom MX-5 a Mazda 5. Automobilka prišla s touto formou servisnej knižky ako prvý výrobca v Európe. Dodnes už zaznamenali do digitálnych servisných kníh viac ako 9 miliónov záznamov.
Výhoda DSR je v tom, že je možné ju overiť v každom autorizovanom servise. Podľa automobilky sa tak falšovanie a straty papierových knižiek stali minulosťou. Spolu so zabezpečením pravdivosti vložených záznamov pomáha chrániť DSR tiež pred stáčaním odometra.
Systém by tiež mohol zvyšovať cenu ojazdeného vozidla z dôvodu vierohodnosti servisnej histórie. Vo Veľkej Británii podľa zdrojov ICM sa predajná hodnota takéhoto vozidla môže zvýšiť až o 26 %. Až 1 z troch záujemcov o ojazdené vozidlo by stratil záujem pri automobile bez servisnej histórie.
Mazda digitálnu knižku rozšírila v roku 2006 pre ďalšie modely. Novinkou bola tiež ponuka zavedenia digitálnej servisnej knižky pre staršie vozidlá až do roku výroby 1998. To je viac ako 4 milióny automobilov Mazda vyrobených pre Európu.
V roku 2012 prišla Mazda s novinkou v podobe integrácie servisnej knižky do aplikácie MyMazda App. Výhodou DSR je tiež možnosť pridania fotodokumentácie z rozsiahlejších opráv, čo jednoznačne prezradí históriu ojazdeného automobilu.
MM, Mazda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov