Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Emisie CO2 v Európe kontinuálne klesajú

Priemerné emisie CO2 nových vozidiel mali v Európe roku 2014 priemernú hodnotu 123,3 g/km, o 3,5 g/km nižšiu než v roku 2013.

Vlani vykazoval Renault priemerné emisie CO2 108,4 g/km, čo znamenalo zlepšenie o 1,8 g/km oproti roku 2013, čím si naďalej udržal pozíciu značky s najnižšími priemernými emisiami COmedzi 20 najpredávanejšímiTOP-značkami.

Peugeot skončil s výsledkom 109,4 g/km na druhom mieste najmä preto, že sa podarilo redukovať emisie nového modelu 308 v C-segmente na 102,5 g/km.

Citroën si udržal tretiu pozíciu s priemernými emisiami CO2  v hodnote 111.4 g/km, čo dosiahol aj vďaka zlepšeniam nových 1,2-litrových Turbo-Benzin motorov v modeloch C4, a úspešným predajom nového modelu C4 Kaktus, ktorý má priemerné emisie 96,9 g/km.

Toyota skončila na štvrtom mieste s priemerom 112,5 g/km aj preto, lebo v súčasnosti tvoria jeho hybridné verzie viac než polovicu predaja.

Nissan zaznamenal najvyššie zlepšenie pri znižovaní emisií o 15,4 g/km na priemer 113,8 g/km. Dosiahol to radom modelov, medzi ktorými hrajú prím Qashqai a, Pulsar, aj X-Trail zlepšenou pohonnou jednotkou a profitoval aj faceliftom Juke Crossover.

Top 20 – najpredávanejšie značky v poradí podľa priemerných emisií CO2

Clipboard01

Brian Walters, Vice President  Data JATO Dynamics, zdôraznil: „Značky, ktoré dosiahli najvýraznejšie zlepšenia pri znižovaní emisií, zaviedli vlani do predaja nové moderné modely s úspornejšími motormi a turbomotormi. Sľubuje to na angažovanosť výrobcov aj pre budúcnosť.“

Poradie podľa tried

Vo všetkých segmentoch sa minulý rok znížili priemerné emisie CO2 v rorovnaní s rokom 2013. V segmente SUV emisie klesli o  6,4 g/km, na priemer 152.1 g/km. Výrobcovia to dosiahli radom zlepšení vo viacerých najpredávanejších modeloch s prepracovanými pohonnými jednotkami, napríklad pri modeloch BMW X 3, Honda CR-V a Volvo XC60, či zvýšeným predajom modelov Mitsubishi-Plug-in hybridnej  verzie a Outlander.

Clipboard01

Európske trhy

Na všetkých 23 európskych trhoch, na ktorých JATO Dynamics vykonával v roku 2014 prieskum, badať zníženie priemerných emisií CO2 novýchvozidiel oproti roku 2013.

Clipboard01

JATO Dynamics Ltd. (šr)

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov