Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Chrono 115: história

Renault po mesiaci opäť pripravil tlačovú správu o svojej histórii. Tentokrát dominuje dizajn. Renault prezradil niekoľko dôležitých míľnikov, cez ktoré v minulosti viedla cesta k dnešným vozidlám.

Pre Renault významne stúpla dôležitosť dizajnu po príchode Patricka le Quémenta v roku 1988. Tento dizajnér predtým pracoval pre značky Simca, Ford a Volkswagen. Renault dovtedy nemal vlastné dizajnové oddelenie. P. le Quément ho začal budovať.

Na začiatku vývoja automobilov to boli technici a inžinieri, ktorí navrhovali vzhľad vozidla. Až v priebehu 50. rokoch sa začali zákazníci dožadovať lepšieho dizajnu a vznikla potreba vlastných dizajnových oddelení.

Patrick le Quement a Raymond H Levy pri koncepte laguna 1990 organizacia oddelenia dizajnu v minulosti

V roku 1961 založil Renault oddelenie Renault Styling, ktoré bolo nezávislé od karosárskeho, ale stále pod kontrolou technického oddelenia. V roku 1975 vytvoril Robert Opron 3 divízie v oddelení Renault Styling: vonkajší, vnútorný a celkový dizajn.

Počas svojho pôsobenia v Renaulte rozdelil teamy, ktoré sa venovali rôznym segmentom vozidiel. V roku 1984 sa Renault Styling osamostatnil od technického oddelenia a začal fungovať samostatne.

Pod vedením Patricka le Quémenta zostali oddelenia pre vonkajší, vnútorný a celkový dizajn zachované, no premenované na: exteriér, interiér, farby a materiály. Prvé vozidlo, ktoré vzniklo v novom oddelení, bolo Twingo.

studio dizajnu dnes povodna karikatura - alebo ako sa vytvaral dizajn auta

Le Quément založil nové oddelenia Design Quality a Advanced Design, ktoré pripravovalo vizualizácie modelov na 5 až 7 rokov dopredu. Technici z oddelenia Design Quality sa starali o kvalitu vozidla.

Zamestnanci, ktorí pracovali na dizajne vozidiel, sa presunuli do priestorov s rozlohou 22 000 metrov štvorcových. Bývalá továreň sa premenila na prvé dizajnové štúdio spoločnosti Renault. V roku 1988 pribudli špičkové digitálne technológie.

Renault neskôr otvoril dizajnové centrá aj v Barcelone, Južnej Kóreii, Indii, Rumunsku a Brazílii. Patrick le Quément pri nástupe tvrdil, že predstaví nový koncept každých 18 mesiacov. Prvým s kódovým označením Z01 bol Scénic. Posledným konceptom s označením Z29 bol Initiale Paris.

MM, Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov