Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Fabia Combi – Takmer najväčšia v triede

Škoda Fabia Combi ponúka vyváženú kombináciu priestoru, funkčnosti, techniky a emócií. To všetko okoreňuje tradičnými simply clever nápadmi. Všetko sme si preverili na prvej jazdnej prezentácii v Nice, na juhu Francúzska.

IMG_4287       IMG_4331

Prvých dvoch generácií Fabie Combi predala Škoda viac ako 1,1 milióna a stali sa najpredávanejšími modelmi v triede. Tretia generácia má všetky predpoklady nadviazať na tento úspech, ba ho aj prekročiť. Nová Fabia Combi totiž vyzerá výborne. Suverénne najlepšie spomedzi doterajších generácií, podľa mňa dokonca ešte lepšie ako päťdverový hatchback. Jazdí príkladne, a ako som si to v okolí francúzskeho letoviska mohol overiť, aj v tomto ohľade prekonáva svojho kratšieho súrodenca. Má totiž väčšie zaťaženie zadnej nápravy a to sa podpisuje pod vyššiu stabilitu v zákrutách. Mimochodom, najľahšia verzia 1,0 MPI váži bez vodiča iba 1 004 kg! Auto je samozrejme praktické a ponúka vysokú mieru personalizácie – či už farbami exteriéru, kolies, interiérových poťahov alebo doplnkových prvkov. Fabiu Combi vyvíjali súčasne s päťdverovou verziou. Oproti nej je od B-stĺpika dozadu prakticky celkom iné auto – aspoň čo sa týka karosérie. Zmeny sa začínajú už zadnými dverami. Majú kolmejšie zadné rámy okien, čo uľahčuje nastupovanie na zadné sedadlá. Padajúca strecha a tvarované posledné okienko (spolu s výrazným prelisom ťahajúcim sa pozdĺž celej karosérie – spoločný prvok s päťdverovým hatchbackom) dodávajú vozidlu dynamický fíling.

IMG_4365       IMG_4362

 

Holé čísla…

Rázvor osí náprav ostal, pochopiteľne, nezmenený (2 470 mm), no pridaním 265 mm vzadu narástla karoséria do dĺžky na výsledných 4 257 mm. Jej šírka a výška ostali nezmenené. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní 530 dm3 a po sklopení operadiel nesúmerne delených zadných sedadiel ponúkne až 1 395 dm3. Oproti Fabii Combi druhej generácii je to plus 25 dm3 v základnom usporiadaní, ale mínus 90 dm3 po sklopení zadných sedadiel. To zmenšenie je daňou za dizajn s nižšou a zvažujúcou sa strechou a tiež za skosenejšie zadné dvere. V reálnom živote si však bohato vystačíte aj s tými 1 395 dm3. Viacej vám ponúkne iba Dacia Logan MCV (573 – 1 518 dm3). A vďaka vysokému užitočnému zaťaženiu (v závislosti od výbavy až do 530 kg) môžete tento priestor aj patrične využiť.

…a plus niečo navyše

Zásadným rozdielom oproti krátkej Fabii je tiež dvojité dno (hatchback namiesto toho umožňuje uložiť plató do dvoch výšok). Spomínaných 530 dm3 platí pre súčet objemu štandardného batožinového priestoru a tajnej komory pod ňou, resp. vtedy, keď je medzipodlaha v spodnej polohe. Ďalším rozdielom je, že v kombi môžete vyklopiť sedáky zadných sedadiel. Po sklopení operadiel tak vznikne prakticky rovná podlaha. Pochopiteľne, ak je medzipodlaha v hornej pozícii. Do Fabie Combi tak vložíte až 1 550 mm dlhé predmety. Samozrejmosťou sú simply clever nápady. Napríklad polička nad ľavým blatníkom v batožinovom priestore, či dva mohutné háky pod roletou. V ponuke nechýba prepracovaný sieťový program ani mobilná plastová prepážka.

IMG_4355       IMG_4353

Motory a výbava

Na pohon slúži jeden vznetový a tri zážihové motory, ktoré sú však dostupné dovedna v piatich výkonových verziách pokrývajúcich 55 – 81 kW (75 – 110 k). Okrem základného trojvalca 1,0 MPI sú všetky preplňované, takže odvádzajú vysoký krútiaci moment už v nízkych otáčkach. Nechýba systém MirrorLink, ktorý vyvára rozhranie medzi vaším smarfónom a vozidlom. Priamo cez dotykový displej auta tak môžete ovládať kompatibilné aplikácie vo vašom mobile, vrátane navigácie Sygic. Preto škodovka pôvodne neplánovala pre Fabiu zabudovanú navigáciu vôbec. Škodovka však v tomto ohľade evidentne prebehla výrobcov mobilov a aplikácií, pretože jednotlivé aplikácie nefungujú vždy tak akoby mali. Na popud zákazníkov tak napriek pôvodným plánom bude od mája ponúkať aj zabudovanú navigáciu Amundsen so 6,5-palcovým dotykovým displejom. Odporúčame ju nielen konzervatívnejším, ale aj náročnejším zákazníkom. V porovnaní s mobilnou navigáciou v smartfóne totiž spolupracuje s ďalšími snímačmi v aute a nestráca smer ani v tuneloch, kde navigácia reálne nemá GPS signál. Preto bude mať svoj zmysel aj vtedy, keď bude MirrorLink fungovať stopercentne.

Peter Varga, foto autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov