Kia opäť tretia na Slovensku
V minulom roku sa na slovenskom trhu predalo 5 803 osobných automobilov značky Kia, čo predstavuje trhový podiel 8,03 %. Oproti roku 2013, kedy na predalo 4 979 kusov, ide o úctyhodný nárast 16,5 % a návrat na tretiu priečku v rebríčku predajnosti osobných automobilov.
Keďže celkový slovenský automobilový trh zaznamenal oproti roku 2013 nárast predaja 9,47 %, možno považovať úspech značky Kia na Slovensku za výrazný.
Najobľúbenejším modelom sa stal opäť zástupca slovenskej produkcie Kia Motors, model Kia cee´d, ktorý si v troch karosárskych verziách zakúpilo 2 575 nových zákazníkov (1 231 záujemcov 5-dv. verziu, 1 293 zákazníkov Sportswagon a 51 športovo založených siahlo po verzii pro_cee´d) . Tento počet, ktorý oproti roku 2013 vzrástol o 445 kusov, zabezpečil modelu Kia cee´d celkovo krásnu piatu pozíciu medzi najpredávanejšími modelmi v slovenskom rebríčku predajnosti automobilov. Druhým najpredávanejším modelom Kia je ďalší bestseller zo žilinskej prevádzky Kia Motors Slovakia, model Kia Sportage, ktorý si zakúpilo 1 406 zákazníkov. Udržal si tak pozíciu najpredávanejšieho automobilu v segmente SUV na Slovensku a patrí mu aj ôsma pozícia v prvej desiatke najobľúbenejších vozidiel. Tretím najúspešnejším modelom Kia na Slovensku sa stal zástupca B-segmentu model Kia Rio, ktorý si z predajných showroomov odviezlo 1 129 nových majiteľov. Nasleduje ďalší zástupca Kia Motors Slovakia, model Kia Venga s 305 novými zákazníkmi a päticu najobľúbenejších prekvapivo uzatvára novinka medzi rodinnými vanmi, Kia Carens, ktorú si zakúpilo 169 klientov.
Podobne predajne úspešný rok 2014 ako na Slovensku, zaznamenali aj celkové globálne predaje spoločnosti Kia Motors Corporation. Podľa najnovších údajov počet nových registrácií automobilov Kia vo svete v minulom roku vzrástol na 2 907 757 predaných kusov, čo v porovnaní s rokom 2013 predstavuje nárast o 5,9 %. Kia Motors tak definitívne upevňuje svoju pozíciu jedného z najrýchlejšie rastúcich výrobcov automobilov.
Podľa jednotlivých regiónov vyzerali predaje za rok 2014 nasledovne: na rýchlorastúcom čínskom trhu sa predalo 678 198 kusov, čo predstavuje nárast až o 17,5 %. Severná Amerika hlási 650 241 predaných vozidiel s medziročným nárastom 7 %. Na ostatných trhoch (regióny Strednej a Južnej Ameriky, Karibiku, Ázie – okrem Číny a Kórey, Tichomoria, Stredného Východu a Afriky) narástol záujem o značku Kia o 2,1 %, keď si automobil Kia kúpilo 524 345 nových zákazníkov. Polepšil si aj domáci kórejsky trh, ktorý oproti poklesu z roka 2013 vzrástol 1,6 % s 465 200 predanými kusmi. V Európe, ktorá sa stále len veľmi pomaly spamätáva z následkov hospodárskej krízy, sa takmer podarilo udržať trend z roka 2013 – k európskemu zákazníkovi smerovalo 589 775 nových vozidiel značky Kia, čo predstavuje mierny pokles o 0,1%.
Medzi najpredávanejšie modely Kia vo svete v roku 2014 patril hrdý zástupca segmentu B, model Kia Rio (v Číne známy ako „K2“), ktorý si zakúpilo 491 613 nových zákazníkov. Nasleduje ho rodinný model Kia cee´d (predávaný aj ako Cerato, Forte, alebo „K3“), ktorý si z predajných showroomov v prevedení hatcback, kombi Sportswagon alebo trojdverový sedan pro cee’d odviezlo 432 420 nových zákazníkov. Nasleduje veľmi populárny zástupca kompaktných SUV Kia Sportage s 416 856 predanými automobilmi, elegantný sedan v segmente D, model Kia Optima si našiel 300 685 nových zákazníkov na celom svete a päticu najobľúbenejších uzatvára mestský crossover Kia Soul, ktorý si zakúpilo 194 572 nových klientov.
KIA, DK
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov