Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Chrono: dostupné autá pre ľudí

Renault každý mesiac uverejňuje tlačovú správu zo série Chrono 115. Ide o oslavu 115. výročia automobilky a tlačové správy sa venujú najrôznejším oblastiam histórie značky.

V poslednom vydaní predstavila automobilka históriu vozidiel dostupných pre bežných ľudí. Po druhej svetovej vojne potrebovala Európa automobily na rozhýbanie zničenej ekonomiky. Renaultu mal v tejto oblasti pomôcť model 4CV.

Na autosalóne v Paríži sa v roku 1946 vyjadril generálny riaditeľ automobilky Renault, že automobil nemá byť luxusným výrobkom iba pre bohatých. Modelom 4CV, ktorý na tomto autosalóne predstavili, to Renaultu potvrdil.

Po svetovej vojne bola ekonomika taká slabá, že na vývoj nového modelu neboli peniaze. Počas vojny však prebiehali skúšky nového 4CV v dielňach v meste Billancourt. Všetky projekty podliehali prísnemu utajeniu.

Model 4CV navrhli s dôrazom na nízku pohotovostnú hmotnosť a spotrebu paliva. Vozidlo poháňal motor so zdvihovým objemom 0,75 litra, ktorý bol dostatočne výkonný na karosériu s pohotovostnou hmotnosťou len 550 kg. Vyrábali ho od roku 1947 do 1961 a dosiahol mimoriadny úspech. Renault ho vyrobil vyše 1 milión kusov. V roku 1955 predstavila automobilka model Dauphine, ktorý využíval obdobnú koncepciu.

Veľký dopyt si vyžiadal vysokú výrobnú kapacitu a Renault dokázal denne vyprodukovať 2 000 kusov modelu Dauphine. V tej dobe to bola najrýchlejšia výroba vozidiel na svete. Nasledujúcim modelom bol Renault 4.

Novinkou tohto modelu boli sklápateľné zadné sedadlá. Bol veľmi populárny, ale priameho nástupcu nikdy nedostal. Lekári však odporúčali kúpu Renaultu 4 pre jeho vysoký komfort – aj pri problémoch s chrbticou.

Ďalším malým automobilom z dielne Renault bol model 5. Automobilka ním chcela nahradiť modely 4 a 6. Renault 5 bol určený pre aktívnych mladých ľudí. Posledným malým automobilom bol model Twingo.

Renault predával jeho prvú generáciu až do roku 2007 a vyrobili z nej viac ako 2,5 milióna kusov. Ostatná, tretia generácia sa predstavila nedávno a dostala motor uložený vzadu a pohon zadných kolies. Všetky menované vozidlá dokazujú veľmi úspešné zameranie automobilky Renault na malé, pre väčšinu populácie dostupné automobily.

MM, Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov