Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Na Slovensku viac jazdíme v jednej stope

Na Slovensku sa tento rok predalo viac väčších a technicky vyspelejších motocyklov než vlani. Kategória L3, do ktorej spadajú najbežnejšie používané motocykle a skútre, totiž medziročne narástla o štyri percentá.

Celkovo síce trh klesol o 1,8 %, avšak tento pokles bol spôsobený najmä čoraz nižším záujmom o technologicky jednoduché motocykle a skútre do 50 cm3 (kategória L1), kde bol pokles takmer 32 %. Naopak, po schválení novej “skútrovej” legislatívy neprestajne rastie záujem o vozidlá spadajúce do tejto úpravy, čiže skútre do 125 cm3. Táto trieda narástla medziročne o takmer 11 %. Za povšimnutie stojí aj nárast objemovej triedy nad 801 cm3 o 15,4 %. Celá kategória L3, ktorá tvorí podstatnú časť trhu, narástla o 4 percentá.

Moto Tab

Pri bližšom pohľade na typové kategórie sú výraznými skokanmi najpopulárnejšie z nich, teda enduro a naked (obe nárast okolo 20 %) a už spomínané skútre do 125 cm3 (+ 11 %), ktoré inak tvoria viac než polovicu predaja v kategórii L3 (takmer 56 %). Triedy enduro a naked zaberajú takmer zhodný podiel, a to zhruba 12 perccent.

Z hľadiska trhových podielov si prvenstvo s vysokým náskokom tradične udržala Honda s podielom 26,1 %, nasledovaná Yamahou (9,4 %) a značkou SYM, ktorá podielom 6,5 % vytlačila výrobcu Longjia z minuloročnej tretej pozície.

ZAP SR (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov