Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Audi TT Roadster

Po nedávnom predstavení modelu TT uverejnila automobilka Audi informácie o druhom variante obľúbeného modelu TT, verzii Roadster. Novinka bude pokračovať v úspechoch dvoch predchádzajúcich generácii.

Nové modely TT a verzia TTS pokračujú v dlhoročnej tradícii roadsterov značky Audi. Prvá generácia modelu TT bola športovým automobilom, tretia generácie bude túto tradíciu ďalej podporovať. Najzásadnejšou zmenou nového modelu voči predchádzajúcej generácii je prístrojový panel. Tvoí ho veľký, 12,3 palcový displej. Audi nazvalo tento displej virtuálnym kokpitom.

Na ňom automobil premieta vodičovi všetky dôležité informácie, zobrazenie navigácie alebo ponuku palubného počítača. Displej má dva zobrazovacie módy. V prvom prípade sú v popredí digitálne budíky s otáčkomerom a rýchlomerom, v druhom prípade vystúpi do popredia mapa navigácie.

Model TTS bude mať ešte tretiu voľbu displeja. Bude ňou športový mód, v ktorom sa do popredia dostane rýchlomer. Konštruktéri tiež zdokonalili hlasové ovládanie, ktoré bude voči predchádzajúcej generácii jednoduchšie .

Dĺžka novinky je 4 177 mm, rázvor 1 832 mm. So šírkou 1 832 mm je nový model o 10 mm užší ako predchodca. Výška 1 355 mm je menšia voči minulej generácii o 3 mm . Hodnota odporu vzduchu cx je so zatvorenou strechou len 0,30.

Predná mriežka je ako pri modeli R8 široká a plochá. Sacie otvory na bokochch nárazníka zabezpečujú lepšie chladenie chladičov a predných bŕzd. Najvýraznejšou zmenou voči predchodcovi v prednej časti sú predné svetlomety.

Na prianie dodáva Audi vysokovýkonné LED svetlomety Matrix. Po modeloch A8, A7 a A6 je model TT ďalším, v ktorom budú tieto svetlomety dostupné za príplatok. V zadnej časti sú svetlomety tiež zostavené z LED.

Audi TT roadster Audi TT roadster

Zozadu zaujme difúzor, ktorý obsahuje koncovky výfukového systému. Pri rýchlosti nad 120 km/h sa pre lepší prítlak zo zadnej kapoty vysunie spojler. Strecha je z horčíka, hliníka, ocele a plastu. Vďaka týmto materiálom má hmotnosť len 39 kg.

Konštruktéri tiež znížili úroveň hluku v kabíne. V závislosti od frekvencie môže byť nižšia až o 6 dB. V opcii budú k dispozícii športové sedadlá s vykurovaním pre krk a hlavu a elektrický windshot.

Základ automobilu stojí na modulárnej platforme MQB. Skelet je vyrobený metódou Audi Space Frame (ASF) s vysokým podielom hliníka. Základná verzia bez vodiča má hmotnosť len 1 320 kg.

Novinka má na začiatku produkcie k dispozícii 2 preplňované štvorvalce. Jeden spaľuje benzín a druhý naftu. Najslabším motorom je 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 380 Nm. Spĺňa emisnú normu Euro 6 a spotrebuje len 4,3 l/100 km.

Zážihová verzia má pod prednou kapotou motor 2,0 TFSI s výkonom 169 kW (184 k) a krútiaci momentom 370 Nm. Najsilnejšou verziou bude model TTS s 2,0 litrovým motorom TFSI  a výkonom 228 kW (310 k). Krútiaci moment bude voči slabšej verzii vyšší len o 10 Nm .

Audi TT roadster Audi TT roadster

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne model za 4,9 sekundy. V štandardnej výbave je 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok sa dodáva šesťstupňový S-Tronic.

Model TTS má v sériovej výbave pohon quattro. Ten je možné dokúpiť aj k slabšej zážihovej verzii. Na ovládanie pohonu slúži systém Audi Drive Select. Najvýkonnejší model má tiež adaptívne tlmiče Audi Magnetic Ride.

Základné verzie stoja na 17-palcových diskoch s pneumatikami 225/50 R17. Výkonnejší variant TTS má 18-palcové disky s pneumatikami 245/40 R18. Predný brzdový kotúč má v základe priemer 312 mm, TTS má vpredu kotúč s priemerom 338 mm.

Verzia TT a TTS roadster bude na trhu od začiatku roka 2015.  Základná cena pre domáci trh v Nemecku s verziou 2,0 TFSI je 37 900 €.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov