Volkswagen XL Sport
Volkswagen predstavil štúdiu športového automobilu s vysokým výkonom, špičkovými jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou paliva. Koncept Volkswagen XL Sport vychádza tvarovo zo štúdie XL1, vozidla s priemernou spotrebou 1 l/100 km.
Volkswagen na autosalóne v Paríži predstavil koncept automobilu, ktorý bude mať vysokovýkonný motor a spotrebu najekologickejších automobilov. Obdobne ako štúdie XL1 bude aj konceptu XL Sport vyrobených len 250 kusov.
Najvýraznejšou zmenou voči XL1 je pohonná jednotka. Pod aerodynamickou karosériou je ukrytý dvojvalec z motocykla Ducati Superleggera V2. Maximálny výkon pohonnej jednotky je 147 kW (200 k), zdvihový objem 1,2 litra. Motor má vŕtanie/zdvih 112/60,8 mm.
Maximálna rýchlosť štúdie je 270 km/h. Automobilka tvrdí, že ide o najrýchlejšie vozidlo s motorom do výkonu 147 kW (200 k). Motor Ducati je tiež najvýkonnejším sériovo vyrábaným dvojvalcovým motorom na svete.
Motor dosahuje maximálne otáčky až 11 000 ot./min. Pohonná jednotka má špecificky ovládané ventily, takzvane desmodromicky. Ide o systém, ktorý nemá pružiny na uzatváranie ventilov po otvorení. V tomto systéme nie je ani hydraulické vymedzenie vôle ventilov. Medzi ventilom a vačkovým hriadeľom je stále spojenie cez zdvihadlá, ktoré zabezpečia najrýchlejšie zatvorenie ventilu, bez oneskorenia spôsobeného pružnosťou pružiny. Motor má tiež ojnice z titánu a horčíkových zliatin.
Z horčíkovej zliatiny je vyrobená spojka, hlava valcov a kryt olejovej vane. Motor využíva dva vstrekovače na jeden valec. Krútiaci moment dosahuje 134 Nm a prenáša sa na zadnú nápravu cez 7-stupňovú prevodovku DSG.
Pohotovostná hmotnosť konceptu je 890 kg. Koeficient odporu vzduchu cx dosahuje hodnotu 0,258. Zrýchlenie automobilu z 0 na 100 km/h je 5,7 sekundy. Priestorový rám je vyrobený z vysokopevnostnej ocele.
Vpredu má štúdia pneumatiky s rozmerom 205/40 R18 a vzadu 265/35 R18. Disky kolies sú vyrobené z horčíka, čo predstavuje zníženie hmotnosti voči bežne používaným diskom zo zliatiny hliníka o 23,9 kg.
Koncept je dlhý 4 291 mm, široký 1 664 mm a vysoký 1 152 mm. Rázvor voči predchodcovi XL1 narástol na 2 424 mm. Krídlové dvere sú obdobné ako v prípade konceptu XL1. Okná dverí sú z polykarbonátu. Čelné sklo je z tenkého skla.
V prednej časti sú LED svetlomety s denným LED svietením. Výrazné otvory pre chladiaci vzduch pripomínajú športové modely. Sú však len na okrasu, skutočné vetracie otvory pre motor sú v zadnej časti.
Automobil nemá bežne používané spätné zrkadlá, ale využíva kamery. XL Sport má rovnakú šírku v prednej časti ako v zadnej časti, čo je pre športové automobily netypické. V zadnej časti je čierny difúzor, na oboch stranách ukončený chrómovou koncovkou výfuku.
Interiér prebrala štúdia z modelu XL1. XL Sport pridáva digitálnu prístrojovú dosku a športový volant s červeným prešívaním. Zachovaná zostala aj vynikajúca ergonómia konceptu XL1.
MM, Volkswagen
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov