Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Koncept Audi TT Sportback

Audi po predstavení modelu TT uverejnilo informácie o pripravovanom koncepte TT Sportback. Na prebiehajúcom autosalóne v Paríži uverejnili bližšie informácie.

Model TT je horúcou novinkou a o to väčším prekvapením je predstavenie štúdie z neho vychádzajúcej. Je dlhá 4,47 metra, široká 1,89 m a vysoká 1,38 m. Na dĺžku prerástla model TT o 29 cm.

V prednej časti sú výrazné horizontálne línie, ktoré podčiarkujú športové zameranie. Mriežka chladiča nesie v spodnej časti logo quattro. Nové svetlomety ponúkajú kombináciu LED a laserovej technológie.

LED technológia osvetľuje vozovku do vzdialenosti niekoľko sto metrov pred vozidlom. Laserový svetlomet je aktívny od rýchlosti 60 km/h. Zadné svetlomety využívajú tiež LED technológiu. Smerové svetlá sa rozsvecujú smerom zvnútra von.

Vonkajšie spätné zrkadlá prezrádzajú zameranie automobilu. Široký bočný profil modelu TT Sportback pripomína modely A5 a A7. Do zadného difúzora sú vložené dve veľké okrúhle koncovky výfuku.

Automobil má bezrámové okná. Na stredovej konzole sú ručne prešívané švy. Športové sedadlá majú integrované opierky hlavy. Vzadu je priestor pre dvoch cestujúcich.

Audi TT Sportback Audi TT Sportback

Novinka má obdobne ako sériový model TT virtuálny digitálny prístrojový panel. Vnútorné spätné zrkadlo je pokryté Alcantarou. Na prístrojovej doske a paneloch na dverách sú dekoratívne povrchy s hliníkovým vzhľadom.

O pohon sa stará motor 2,0 TFSI vyladený na výkon 294 kW (400 k). Litrový výkon pohonnej jednotky je tak až neuveriteľných 147 kW (200 k). Motor bude najvýkonnejšou pohonnou jednotkou do zdvihového objemu 2,0 litra.

Krútiaci moment dosahuje 450 Nm a už od 1 900 ot./min. je k dispozícii 300 Nm. Spotreba paliva je 7,0 l/100 km pri 162 g CO2 na kilometer. Motor je členom komplexnej rodiny motorov Audi EA 888.

Audi TT Sportback Audi TT Sportback

Motor môže zmeniť zdvih výfukových ventilov v dvoch úrovniach. Pri čiastočnom zaťažení motora dávkuje palivo nepriamy vstrekovací systém, pri plnom zaťažení sa pripája priame vstrekovanie. Výfukové zvody sú integrované do hlavy valcov pre lepšie riadenie teploty.

Špecialitou sú hliníkové piesty s integrovaným chladiacim kanálom. Kľuková skriňa je vyrobená z novej vysokopevnostnej liatiny. Turbodúchadlo dokáže vytvoriť pretlak až 1,8 baru. Všetky tieto technológie zlepšujú dynamické parametre automobilu.

Zrýchlenie konceptu z 0 na 100 km/h trvá 3,9 sekundy. Prenos krútiaceho momentu na vozovku má na starosti 7-stupňová prevodovka S-Tronic. O bezproblémovú trakciu sa stará systém quattro.

Automobil má 21-palcové disky s pneumatikami 255/30 R21. Pod nimi sú ukryté brzdové kotúče s priemerom 18 palcov. Model TT Sportback má základ v modulárnej platforme MQB. Podlaha je vyrobená z vysokopevnostnej ocele. Novinka zhmotňuje najnovší vývoj technológie Audi Space Frame (ASF).

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov