Nová generácia vznetových motorov Opel
Opel predstavil novú generáciu vznetových motorov so zdvihovým objemom 2,0 litra. Svetovú premiéru budú mať v modeloch Insignia a Zafira Tourer. Obom prinesú nižšiu spotrebu a emisie CO2.
Novou generáciou motorov garantuje Opel nižšiu spotrebu, emisie CO2, vyšší výkon a prvotriednu kultivovanosť. Svetovú premiéru absolvujú na blížiacom sa autosalóne v Paríži (4. až 19. októbra).
Výkon nového motora bude 125 kW (170 k), najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Výkonný motor nahradí v súčasnosti používanú pohonnú jednotku s výkonom 120 kW (163 k). Novinka spĺňa emisnú normu Euro 6. Opel vylepšil aj zvukový prejav motora.
Motor vyvíjali inžinieri v Turíne a Rüsselheime. Vyrába sa v nemeckom Kaiserslauterne. Špecifický výkon 62 kW (85 k) na liter zdvihového objemu je rovnaký, ako pri novinke 1,6 CDTI.
Krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii od 1 750 do 2 500 ot./min. Maximálny výkon motor dosiahne už pri 3 750 ot./min. Novo navrhnutá je spaľovacia komora, sacie kanáliky a nový je aj systém vstrekovania paliva s tlakom 2 000 bar. Počas jedného pracovného cyklu dokáže systém vstreknúť do valca až 10 dávok paliva.
Variabilné nastavovanie lopatiek turbodúchadla má elektrický pohon. Zaručuje rýchlejšiu reakciu ako podtlakový systém. Turbodúchadlo je pre dlhšiu životnosť chladené vodou a vybavené filtrom oleja pred vstupom do turbodúchadla.
Systém EGR je založený na novej koncepcii chladiča z nerezovej ocele. Účinnosť chladenia je tak takmer 90 %. Úplne nový je zvuk motora. Konštruktéri sa sústredili na 2dve hlučné oblasti, hornú a dolnú časť motora.
Kryt vačkového hriadeľa je z plastu. Redukovať hluk pomáhajú aj nová konštrukcia hlavy z hliníka a sacie potrubie z plastu pohlcujúceho hluk. Dva protibežné hriadele eliminujú až 83 % stredných vibrácii motora. Jeden hriadeľ poháňa čelné ozubenie, druhý hriadeľ je poháňaný od prvého.
Konštrukcia olejovej vane je tiež nová. Jednodielnu konštrukciu je nahradili dvojdielnou. K zníženiu hlučnosti prispelii aj vylepšené záberové zuby na rozvodovom remeni, nové rebrá v bloku valcov a individuálne vyváženie turbíny a kompresorovej časti turbodúchadla. Počas voľnobehu je motor tichší voči predchodcovi o 5 decibelov.
Nižšie emisie zabezpečuje systém SCR. Malé množstvo tekutiny AdBlue vstrekuje piaty vstrekovač pred katalyzátor SCR . Nalievacie hrdlo na kvapalinu AdBlue je vedľa tankovacieho otvoru na naftu.
MM, Opel
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov