Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda otvorila nové Motorové centrum

Automobilka Škoda otvorila v Mladej Boleslavi nové Motorové centrum . Centrum implementovali do Technologického a vývojového centra.

Novým Motorovým centrom posilňuje Škoda svoje kapacity vo vývoji motorov. Nové centrum otvorili v prítomnosti člena predstavenstva Škoda Auto, 1. podpredsedu vlády a ministra financií Českej Republiky i vysokých predstaviteľov koncernu Volkswagen.

Škoda plánuje v nasledujúcich rokoch zvýšiť celosvetovo predaj svojich automobilov na 1,5 milióna kusov ročne. Nové motorové centrum môže automobilke v tomto veľmi pomôcť. V súčasnosti automobilka realizuje pre koncern Volkswagen dôležité vývojové práce v oblasti motorov, bŕzd a prevodoviek .

Do nového Motorového centra investovala Škoda spoločne s koncernom Volkswagen 45 miliónov eur. Na samotnej stavbe preinvestovala 34 miliónov eur a ďalších približne 10 miliónov eur išlo do technológii a zariadení.

V súčasnosti ide o jednu z najväčších investícii súkromnej spoločnosti do vývoja v Českej Republike. Motorové centrum má 21 skúšobných staníc na testovanie nových motorov. Na najväčšej z nich, dimenzovanej do výkonu 400 kW, môžu robiť dynamické skúšky, ktoré potrebuje tím Škoda Motorsport. Motorové brzdy budú pritom dodávať prúd do komerčnej siete a aj pre priamu spotrebu v budove.

Teplo, ktoré vznikne pri testovaní motorov, bude z chladiaceho okruhu a z odsávaných výfukových plynov slúžiť na ohrev budovy. Úspory budú dosiahnu 1 140 MWh tepelnej energie a 400 MWh elektrickej energie.

Ročne tak nevznikne ekvivalent k 720 t CO2. Chladiaca voda budú v blízkej budúcnosti privádzať z rieky Jizera. Ročne tak centrum ušetrí 16 000 m3 pitnej vody. V okolí vznikne 48 000 m3 zelených plôch.

Škoda motorové centrum Škoda motorové centrum

Technologické centrum otvorili v roku 2008 a neskôr ho vo viacerých krokoch rozširovali. V roku 2009 vznikli dve klimatické komory a o rok neskôr pribudli nové akustické stanice. Od roku 2011 je súčasťou centra polygón v meste Úhelnice u Husí Lhoty, kde testujú jazdné vlastnosti automobilov.

Od začiatku produkcie vyrobila Škoda približne 11,6 milióna motorov. Ostatným novým motorom je 1,0 MPI modelového radu EA 211. Ten začali vyrábať v máji 2014. Od konca mája 2012 vyrába automobilka motory 1,2 a 1,4 TSI rady EA 211.

Vývoj motorov má v automobilke Škoda dlhú tradíciu. Významným motorom bol prvý, ktorý umiestnili do zadnej časti automobilu v roku 1964. V roku 1987 sa vrátila automobilka k motorom umiestneným vpredu. Významným míľnikom bolo spojenie s koncernom Volkswagen v roku 1991.

Škoda nevyrába len motory. Dôležitou súčasťou výroby sú aj prevodovky. V Mladej Boleslavi vyrába Škoda manuálne prevodovky radov MQ 200 a MQ/SQ 100. V meste Vrchlabí vyrába automatické dvojspojkové prevodovky DQ 200.

MM, Škoda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov