Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Renault Twingo s motorom vzadu

Treťou generáciou modelu Renault Twingo interpretuje francúzsky výrobca nanovo vlastnú ideu City-Cars.

Populárne malé auto sa podstatne odlišuje od svojich predchodcov koncepciou pohonu s motorom vzadu a päťdverovou karosériou. Nový model však stelesňuje svojou agilitou, variabilným interiérom a markantným dizajnom prednosti klasického Twinga. Tri úsporné a ekologické varianty motorov zabezpečujú vynikajúce jazdné parametre. Trojvalec Energy SCe vystačí napríklad v kombinovanej premávke so 4,2 litrami benzínu na 100 km (95 g CO2/km).

S celkovou dĺžkou 3,59 metra je nové Twingo o desať centimetrov kratšie než predchádzajúci model, ponúka však bezo zmeny štyri plnohodnotné miesta pre cestujúcich. Zároveň narástol jeho rázvor o 13 centimetrov na 2,49 metra. Dizajnéri Renaultu dosiahli túto vynikajúcu hodnotu tým, že umiestnili kolesá vozidla až do rohov vozidla. Nakoľko sa skrátila predná kapota, využili dizajnéri prednosti koncepcie s motorom vzadu na navrhnutie kabíny s veľkorysými rozmermi. Medzi palubnou doskou a opierkou zadných sedadiel je o 33 centimetrov viac miesta, než ponúkal predchodca. Priestor na kolená meria vzadu 13,6 centimetrov, čo je najlepšia hodnota v triede.

Objem batožinového priestoru je 219 litrov podľa normy VDA. Ak však preklopíme opierku zadných sedadiel, získame priestor až 1,34 metrov dlhý a kapacita batožinového priestoru vzrastie na 980 litrov. Navyše možno sklápať opierku sedadla spolujazdca vpredu, takže môžeme odviesť predmety dlhé až 2,31 metra. Ďalšou prednosťou nového konceptu Twinga je jeho päťdverová karoséria, čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie cestujúcich.

Twingo 140827h

Nové Twingo štartuje s dvoma benzínovými trojvalcami, ktoré patria k najúspornejším v triede. V modeli Twingo SCe 70 eco2 a ENERGY SCe 70 eco2 dostal prednosť nový 1,0-litrový motor s výkonom 52 kW/71 k (SCe = Smart Control efficiency). Vo verzii Twingo SCe 70 eco2 vystačí trojvalec so 4,5 litrami superbenzinu na 100 km (105 g CO2/km) . Ešte úspornejšia je pohonná jednotka ENERGY SCe 70 eco2 s automatikou Start & Stop. Top-motorizáciou je turboagregát ENERGY TCe 90 eco2 s výkonom 66 kW/90 k (TCe = Turbo Control efficiency). Motor s objemom 0,9-litra spotrebuje v priemere iba 4,3 litra benzínu na 100 km (99 g CO2/km).

Renault (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov