Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Koniec prvej generácie legendy menom XC90

Pre automobilku Volvo bol model XC90 veľkým míľnikom. Volvo s ním vstúpilo do nového segmentu, ktorý v tom období nebol tak rozšírený, ako dnes. S odstupom času vieme povedať, že to nebol zlý krok.

Automobilka pripravuje novú generáciu modelu XC90 už niekoľko mesiacov a pravidelne vydáva o novinke tlačové správy, ktoré ju postupne odhaľujú.

Pre doteraz pôsobiacu generáciu XC90 bol 11. júl pamätný deň. V tento deň automobilka zastavila výrobu veľkého SUV vo švédskej továrni v meste Torslanda s bilanciou 636 000 predaných vozidiel.

Príbeh Volva XC90 sa začal 7. januára, kedy automobilka predstavila model na autosalóne v Detroite. Veľmi očakávaný automobil získal pozitívne ohlasy. Model vyvinuli primárne pre trh v USA, kde sú SUV veľmi obľúbené. Volvo XC90 však našlo spokojných zákazníkov aj na trhu v Európe a po celom svete.

Volvo XC90 Volvo XC90

Automobil počas 12-tich rokov získal veľa ocenení vrátane ocenenia SUV roku už v roku 2003. Bol tiež najcennejším vývozným artiklom zo Švédska. Už pred začiatkom predaja dostali predajcovia Volva 15 000 objednávok na novinku.

Posledný kus, ktorý zišiel z výrobných pásov, mal poradové číslo 636 143. Toto posledné Volvo XC90 previezli priamo do múzea Volvo  v Göteborgu. Výrobu však čiastočne presunú do čínskeho Daqingu, kde budú túto generáciu pod názvom Volvo XC Classic ďalej vyrábať. Určená však bude výhradne pre čínsky trh.

Hans-Olov Olsson, ktorý bol na konci 90-tych rokov zodpovedný za predaj Volva v USA, presvedčil generálneho riaditeľa Volvo o investícii do vývoja nového modelu SUV. Projekt sa začal v auguste 1998. Pod interným názvom P28 začali s prípravou novinky, ktorá mala rovnakú platformu, ako model S80.

Cieľom podniku bolo predať 50 000 automobilov ročne. Počas rokov 2004 až 2007 predali až 85 000 vozidiel ročne. Trh v USA bol pre automobilku najdôležitejší, v roku 2004 tu predali 38 800 automobilov, v roku 2005 36 200 kusov.

Volvo XC90 Volvo XC90

Dôležitým dňom pre novinku bol 4. máj 1999. Tri návrhy dizajnu priviezli na uzavretú plochu kúsok od Phoenixu, v Arizone. Pri teplotách 41 °C zástupcovia automobilky detailne skúmali a nakoniec vybrali jeden víťazný projekt.

Prvá generácia začala s 5- a 6-valcovými motormi. V roku 2004 na dopyt z USA zaradili do ponuky vidlicový osemvalec. Všetky motory boli uložené vpredu naprieč.

Volvo v modeli XC90 prezentovalo veľa bezpečnostných noviniek. Prvou bola kontrola stability vozidla proti prevráteniu (RSC), ďalej bočné airbagy pre všetky 3 rady sedadiel či spodný nosník, ktorý mal za úlohu aktivovať bezpečnostné systémy v prípade nehody. Aj po viac ako 10-tich rokoch americký inštitút pre bezpečnosť (IIHS) odporučil model ako jedno z najbezpečnejších automobilov na trhu.

MM, Volvo

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov