Opel Astra Sports Tourer 2,0 BiTurbo: Vo dvojici sa lepšie fúka
Rodinný, pekelne rýchly a anjelsky úsporný. Tieto tri prívlastky najlepšie vystihujú Opel Astru Sports Tourer s motorom 2,0 CDTi BiTurbo, ktorý máme v redakcii.
Vznetový motor vďaka sekvenčnému preplňovaniu jedným menším a jedným väčším turbodúchadlom disponuje prakticky lineárnym nárastom výkonu až ku 5 000 otáčkam. Samotný výkon vrcholí hodnotou 143 kW (195 k) pri 4 000 ot.min-1 a krútiaci moment zasa hodnotou 400 Nm v rozsahu 1 750 – 2 500 ot.min-1. Vďaka týmto parametrom dokáže aj pomerne ťažké rodinné kombi vystreliť z miesta na stovku za 8,9 sekúnd a ak budete tlačiť plyn ďalej, potom sa rýchlomer zastaví nad hodnotnou 224 km/h. Motor sa pritom ukazuje ako veľmi úsporný.
Testované vozidlo je navyše vybavené adaptívnym podvozkom s tlmičmi, ktoré pracujú s magnetoreologickým olejom. Vďaka nemu dokážu meniť svoju tuhosť. Vodič má k dispozícii tri jazdné režimy: Normal, Sport a Tour, v ktorých sa okrem tvrdosti podvozka mení aj charakter motora a účinnosť riadenia. V režime Sport si navyše môžete nastaviť, aby sa zmenilo podsvietenie prístrojov z bielej na červenú.
V režime Sport sa zmení charakteristika motora, riadenia, podvozka a tiež podsvietenie prístrojov. Môžete zvoliť, ktoré funkcie sa majú správať športovo a ktoré nie.
Sedadlá výborne držia telo. Ich eleganciu zvýrazňuje vzor v tvare stopy pneumatiky.
Na prvý pohľad sa množstvo tlačidiel môže pôsobiť chaoticky, no ich usporiadanie je logické. Navyše, lepšie mať viac tlačidiel, než ovládať dôležité funkcie cez dotykový displej vo viacúrovňovom menu.
Celý test Petra Vargu nájdete v budúcom vydaní časopisu Auto magazín.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov