Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai predstavil víziu mobility budúcnosti

Spoločnosť Hyundai Motor využila originálny prístup pri vývoji novej štúdie. Má funkčný dizajn a progresívnu ľahkú konštrukciu inšpirovanú leteckým priemyslom.

Spoločnosť Hyundai Motor prináša ďalšie podrobnosti o svojej štúdii Intrado, ktorá zhmotňuje vízu kórejského výrobcu o mobilite budúcnosti. Intrado je viac ako iba dizajnová štúdia, pretože demonštruje vieru Hyundai, že vyspelé automobilové technológie a inteligentná konštrukcia automobilov sa dajú kombinovať tak, aby efektívne zapadali do životného štýlu vodiča a spolujazdcov.

Premiéra v Ženeve
Štúdia Intrado, ktorá má svetovú výstavnú premiéru na ženevskom autosalóne 2014, vznikla na základe nového, originálneho posúdenia potrieb a očakávaní majiteľov automobilov v blízkej budúcnosti. Podľa neho budú si zákazníci budú želať automobily, ktoré sa ľahko ovládajú, umožňujú intuitívnu interakciu a dajú sa v širokej miere adaptovať podľa meniacich sa potrieb aktívneho životného štýlu.
Meno štúdie Intrado je odvodené od označenia spodnej zaklenutej časti krídla lietadla, vytvárajúcej aerodynamický vztlak umožňujúci let. Materiály a technológie, použité pri konštrukcii, sú inšpirované leteckým priemyslom. Okrem vyspelých materiálov k nim patrí eliminácia všetkých zbytočných hmôt, konštrukcia zameraná výlučne na účel, ako aj pohonné ústrojenstvo s vysokou účinnosťou.

Intrado_3_lowres Intrado_4_lowres

Dôraz na aerodynamiku
Exteriér štúdie Intrado prezentuje progresívnu interpretáciu tradičných výrazových prostriedkov dizajnu značky Hyundai fluidic sculpture. Charakteristický tvar karosérie vozidla je maximálne podriadený aerodynamike; neobsahuje nijaké zbytočné ozdoby a dekoračné prvky. Panely karosérie sú vyrobené zo špeciálnej, zvlášť ľahkej ocele, dodávanej oceliarňou Hyundai Motor.

Funkčná krása
Interiér štúdie Intrado definuje koncentrácia na využiteľnosť a adaptabilitu. Upúta použitím vyspelých materiálov a radikálnou konštrukciou, ktorá mu dodáva nádych funkčnej krásy akou sa zvyčajne vyznačujú horské bicykle high-end. Tesnenia otvárateľných panelov karosérie priliehajú priamo na centrálny karbónový skelet, čím sa štruktúra karbónu zviditeľňuje pri každom otvorení dverí, kapoty alebo batožinového priestoru. Komponenty interiéru, ktoré zvyčajne bývajú skryté sú naopak zvýraznené ako napríklad priehľadné výduchy ventilácie alebo centrálna časť rámu, na ktorú sú priamo pripojené držiaky sedadiel. Jasná oranžová farba ‘Beaufort Orange’ v interiéru kontrastuje s viditeľným karbónom, čím zvýrazňuje aktívny charakter vozidla.

Nové výrobné techniky
Super ľahká štruktúra štúdie Intrado demonštruje ambíciu značky Hyundai vyrábať ľahšie a pevnejšie automobily, ktoré majú lepšie jazdné vlastnosti a jednoduchšie sa opravujú. Pri konštrukcii centrálnej štruktúry karbónového skeletu boli použité nové, patentované výrobné a spojovacie techniky, ktoré majú potenciál zmeniť spôsob výroby automobilov. Neobyčajná pevnosť a odolnosť tejto centrálnej nosnej štruktúry skeletu umožňuje použiť povrchové panely karosérie z ľubovoľného materiálu, čo dáva dizajnérom väčšiu voľnosť a zjednodušuje eventuálne opravy vozidla. Ľahké oceľové deformačné štruktúry nasadené na karbónovom skelete zlepšujú deformačné charakteristiky vozidla pri nehode a prispievajú k skráteniu času potrebného na opravy.

Intrado_2_lowres Intrado_1_lowres

Žiadne splodiny
Štúdiu Intrado poháňa palivový článok na vodík budúcej generácie, napájajúci lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s kapacitou 36 kWh. Natankovanie vodíka do tlakových nádrží trvá iba niekoľko minút a Intrado má dojazd 600 kilometrov, pričom pri jazde vypúšťa do ovzdušia ako odpadový produkt iba vodnú paru. Okrem lepších jazdných výkonov a dlhšieho dojazdu oproti sériovému modelu Hyundai ix35 Fuel Cell má Intrado agilnejšie jazdné vlastnosti a lepšiu jazdnú dynamiku vďaka nižšej hmotnosti a vyššej účinnosti pohonného ústrojenstva.

Európsky dizajn
Intrado je prvým modelom značky Hyundai, na ktorého vývoj osobne dozeral Peter Schreyer, od januára 2013 prezident a šéfdizajnér Hyundai Motor Group. Novú štúdiu komentoval slovami: „Intrado je hravý a zmyselný automobil, ktorý reflektuje nepredpojatosť a kontinuálnu obnovu značky Hyundai. Ukazuje, že Hyundai chce umožniť svojim zákazníkom znovu objaviť pôžitok a slobodu osobnej mobility. To je dôvod, prečo je tento automobil taký rýdzi – je logický, sympatický a optimálne využiteľný.“
V rámci úzkej spolupráce medzi dizajnovým a konštrukčným tímom Hyundai Motor bola štúdia Intrado navrhnutá a skonštruovaná primárne v európskom výskumnom a vývojovom centre Hyundai Motor v Rüsselsheime, Nemecko – ako to naznačuje aj jej kódové označenie HED-9 (Hyundai Europe Design).
Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Motor Europe Technical Centre, viedol dizajnový tím, ktorý vytvoril Intrado: „V súlade s víziou motoristickej budúcnosti, výraznejšie zohľadňujúcej životný štýl majiteľa automobilu, sme štúdii Intrado dali charakteristický tvar karosérie a interiéru, determinovaný ľahkým rámom inkorporujúcim iba najnevyhnutnejšie prvky. Exteriér je definovaný jednoduchým, no športovým profilom, ktorý predstavuje najnovšiu interpretáciu fluidic sculpture. Interiér zasa dokumentuje, ako sa minimálna ornamentácia perfektne hodí k rôznorodému životnému štýlu generácie nového milénia.“
Zdroj: Hyundai (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov