Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maťo Homola vyhral preteky FIA ETCC

Počas víkendu WTCC na Slovakia Ringu (27. – 28. Apríl) vyhral slovenský pretekár Maťo Homola preteky Majstrovstiev Európy cestovných automobilov FIA ETCC! Perfektný výkon v druhej jazde korunoval ziskom plného počtu bodov a v celkovom hodnotení FIA ETCC 2013 je na druhom mieste.

Vrchol sezóny pred domácimi fanúšikmi však vôbec nemusel dopadnúť tak dobre. Od Monzy bolo jasné, že riadiaca jednotka BMW vo farbách tímu Homola Motorsport má chybný softvér a auto nefunguje tak, ako by malo. Technici z BMW Motorsport identifikovali chybu v programe, ktorá zapríčinila chudobnejšiu zmes paliva a vzduchu vo valcoch, a tak hrozilo zhorenie piestov. Riadiaca jednotka absolvovala cestu do Mníchova a späť, no ani to nepomohlo, navyše prestali fungovať aj servoriadenie, odpojovač sekvenčnej prevodovky a mnoho iných vecí. Vyzeralo to zle-nedobre.

V piatkových testoch Maťo Homola okamžite začal ukazovať (aj na starých pneumatikách), že auto má na dobré výsledky a pravidelne sa držal v prvej trojke triedy S2000. Po niekoľkých zmenách nastavenia a prevodovky boli všetci v time spokojní. Trocha chaosu do systému vniesli len technický komisári FIA, ktorí najprv vyžadovali od tímov použitie len 2 setov pneumatík (podľa aktuálne platných predpisov) počas celého víkendu. Po apeloch štartujúcich to však zmenili a umožnili tímom použiť ešte ďalšiu súpravu pneumatík.

V kvalifikácii podal Maťo výborný výkon. Rovnako ako v Monze, aj na Slovakia Ringu sa dostal na 2. miesto celkového poradia. Štart do 1. pretekov na kvalifikačných pneumatikách sa mu vydaril, no v 1. zákrute dostal ranu zozadu. Rozbitý nárazník a ľahko poškodený výfuk znamenali prepad na 4. miesto. Maťo sa však postupne prepracoval na celkovo 2. miesto! Hoci v závere na ojazdených pneumatikách bolo už auto dosť nedotáčavé, Maťo to zvládol a v tíme zavládla spokojnosť. K dvom bodom z Monzy tak pridali ďalších 8.

Nakoľko sa do druhých pretekov vždy otáča prvá osmička z prvých pretekov, na štartovej čiare druhých pretekov patrilo Maťovi siedme miesto. Pevný štart je vždy výhodou pre zadokolky, čo sa naplno potvrdilo. Maťo vyrazil ako šíp, no v tlačenici opäť dostal ranu do zadného kolesa. Geometria sa trocha zmenila a auto začalo ťahať do strany. Za prvou zákrutou však bol náš talentovaný jazdec už na druhom mieste za Andreasom Pfisterom. Toho začal okamžite stíhať, až ho uštval a prekrásnym útokom v 8. zákrute 4. kola sa dostal do vedenia!

Zozadu sa približoval rýchly Peter Fulín na rovnakom BMW 320si WTCC, a tak Maťo musel ísť, čo to dá. V poslednom kole ho už mal za zadným krídlom, no odviedol výborný výkon a českého pretekára za sebou udržal. Po prejazde poslednou zákrutou už diváci, ktorí posledné kolo už sledovali postojačky, mohli oslavovať prvé víťazstvo Slováka vo FIA ETCC!

Na stupne víťazov prišiel Maťo Homola so slovenskou vlajkou. Vlani takisto vystúpil na pódium, no teraz o ďalší stupienok vyššie. Napriek tomu, že sa hodnotí každá jazda víkendu ako samostatné preteky, na stupne víťazov sa vystupuje iba raz, teda výsledky sa spočítavajú a na najvyššom stupni je ten najúspešnejší z oboch jázd. Keďže mal Maťo a Peter Fulín zhodný výsledok, tak o najvyššom stupienku rozhodla kvalifikácia – teda pol sekundy v prospech Petra Fulína. I tak si však 18-ročný Maťo Homola vychutnal šampanské tak, ako nikdy predtým.

 

ts, red

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov