Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel Astra: nový sedan, viac verzií

OPEL ASTRA nedávno v Nemecku predviedol svoju najnovšiu generáciu modelov, motorov a technológií. Teraz ponúka kompletné spektrum – od úspornej verzie ecoFLEX po nadupaný model Opel Astra OPC.

Text: Boris Leontiev, foto archív

Najdôležitejšou novinkou radu Opel Astra je nový štvordverový sedan. Tím dizajnérov sa však sústredil aj na päťdverový hatchback a kombi SportsTou­rer. Tieto dve verzie dostali osvieženú prednú časť s novými štýlovými prvkami, ktoré im dávajú športovejší a hodnotnejší vzhľad. Modely poháňané novým vysokovýkonným naftovým motorom BiTurbo CDTI (hatchback, SportsTourer a GTC) majú tiež špecifický dizajn exteriéru a interiéru, ktorý zvýrazňuje ich športový charakter. Do interiéru sa nasťahovali nové farebné schémy a poťahové látky, čím sa ponuka modelového radu Astra v oblasti dizajnu výrazne rozšírila.

SKUTOČNE SILNÁ VERZIA
Na vrchole modelového reťazca nájdeme novú Astru OPC s turbodúchadlom prepĺňaným benzínovým štvorvalcom s objemom 2,0 litra. S výkonom 206 kW (280 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je nielen najvýkonnejším modelom Astra všetkých čias, ale s merným krútiacim momentom 200 Nm na liter objemu motora kráľom v kompaktnom segmente. Súčasne je s maximálnou rýchlosťou 250 km/h a akceleráciou z nuly na 100 km/h za 6 sekúnd aj doteraz najrýchlejším modelom Astra.

NOVÁ NAFTOVÁ „LOKOMOTÍVA“
Vyskúšali sme si aj doteraz najrýchlejšiu Astru s naftovým motorom: Nový štvorvalec 2,0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k) a 400 Nm je už známy z modelového radu Insignia (po prvý raz prináša sofistikovanú technológiu sekvenčného prepĺňania BiTurbo s dvoma chladičmi komprimovaného vzdu­chu). Motor prepĺňaný dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti, ktoré pracujú spoločne, umožňuje dosahovať vynikajúce jazdné výkony pri priaznivej spo­trebe paliva. Motor bude k dispozícii pre hatchback, kombi SportsTourer a kupé GTC.

PREPRACOVANÉ AGREGÁTY
Doterajší benzínový motor 1,4 litra s výkonom 103 kW (140 k) prepĺňaný turbodúchadlom teraz dostal funkciu overboost (krátkodobo zvyšuje maximálny krútiaci moment o 10 percent z 200 na 220 Nm), čo sa zíde napríklad pri predbiehaní. Ponuka motorov siaha od úsporných modelov Astra – 1,7 CDTI ecoFLEX s výkonmi 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k) s emisiami CO2 iba 99 g/km (spotreba 3,7 l/100 km), cez najsilnejší naftový model Astra s novým motorom 2,0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k) až po najvýkonnejší model Astra v histórii – Astra OPC s výkonom 206 kW (280 k). Čoskoro ju obohatí nová generácia benzínových motorov SIDI (SparkIgnitionDirectInjection) ECOTEC s objemom 1,6 litra, ktorá kombinuje priame vstrekovanie paliva a prepĺňanie turbodúchadlom. Bude nielen úsporná, ale s výkonom až do 147 kW (200 k) aj veľmi komfortná.

NOVÉ ASISTENČNÉ SYSTÉMY
Ďalšie dôležité novinky prichádzajú v oblasti asistenčných systémov. Mnohé technológie, ktoré debutovali v modelových radoch Insignia a ZafiraTourer, sú k dispozícii aj v inovovanom modelovom rade Astra. Patrí k nim kamera OpelEye druhej generácie, ktorá zahŕňa zdokonalený systém rozoznávania dopravných značiek TSA II (TrafficSignAssistant), asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu LDW (Lane DepartureWarning) a monitorovanie odstupu FDI (FollowingDistanceIndication) s výstrahou pri hroziacej kolízii FCA (ForwardCollisionAlert).

K ďalším asistenčným systémom patrí cúvacia kamera, asistenčný parkovací systém, ktorý identifikuje vhodné parkovacie miesta a pomáha vodičovi pri parkovaní, systém na monitorovanie mŕtveho uhla a radarový tempomatAdaptiveCruiseControl (ACC) s funkciou automatického brzdenia v prípade rizika kolízie (CIB). Tempomat ACC, ktorý pracuje v rozsahu rýchlosti od 50 km/h do 180 km/h, udržiava nastavenú rýchlosť automatickým zrýchľovaním a spomaľovaním pri dodržaní nastaveného bezpečného odstupu od vozidla jazdiaceho vpredu v tom istom jazdnom pruhu.

INTELIGENTNÍ POMOCNÍCI
Nové systémy dopĺňajú už existujúcu ponuku inovatívnych technológií v modelovom rade Astra. Obsahuje napríklad inteligentné adaptívne reflektory AFL+ (AdaptiveForwardLighting) najnovšej generácie s xenónovými výbojkami, ktoré majú funkcie ako reflektory natáčajúce sa do zákrut, odbočovacie svetlá, asistenčný systém diaľkových svetiel a variabilné rozdeľovanie svetla, ktoré sa automaticky prispôsobuje jazdným podmienkam vrátane počasia. Dynamické jazdné vlastnosti môže umocniť inteligentný mechatronický podvozok FlexRide, ktorý sa automaticky prispôsobí prevažujúcim jazdným podmienkam. Stlačením tlačidla môže vodič prepínať tri režimy: Standard , komfortne orientovaný Tour alebo aktívny Sport s bezprostrednejším riadením. Pre maximálne dynamické jazdné vlastnosti a optimálnu ovládateľnosť majú kupé Astra GTC a OPC špeciálnu prednú nápravu HiPerStruts (HighPerformanceStruts). Náprava HiPerStruts zvyšuje rýchlosť jazdy v zákrutách a znižuje prenikanie rušivých vplyvov pohonu predných kolies do riadenia, čím umožňuje vodičovi dokonale využiť výkonový potenciál športových motorov.

Opel Astra

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov